آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

عشقی به ارتفاعات یلدا؛ هنگامی در بلندترین شب سال، یلدایی آسمانی را نظاره می کنیم

به گزارش راگانیوز ؛ حماسه‌های شما جاودانه هست و این ماییم که در غربت خود نیازمند یادآوری دلاوری شما هستیم، آن هم در شب‌های بلند یلدا، در همین زمینه مراسم “یلدای ایثار” عصر امروز با حضور سید احمد صفوی شهردار منطقه ۲۰، مسئولان ارشد منطقه ۲۰، حسین نصرالله ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری، نقی فرخی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری و خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم این شهرستان در مرکز فرهنگی سلمان فارسی برگزار گردید.

شهدا با عشق، بدون اختصاص به مادیات و انتخاب معنویت راه خود را برگزیدند

سید احمد صفوی شهردار منطقه ۲۰ هدف از اجرای این مراسم را زنده نگه داشتن یاد شهدا عنوان نمود و عنوان کرد: شهدا با عشق، بدون اختصاص به مادیات و انتخاب معنویت راه خود را انتخاب کردند و علت محافظت و تثبیت انقلاب اسلامی گردیدند.

وی با اشاره به ضرورت محافظت یاد شهدا اضافه کرد: زنده نگه‌داشتن یاد شهدای انقلاب، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم علت استمرار حرکت انقلاب اسلامی هست و بی‌شک ماندگارترین راه زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا در تصریح خط سرخ شهید شدن و مبارزه با هجوم فرهنگی دشمن، برپایی این‌گونه مراسم‌هاست.

شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به پیام شهدا اهتمام کرد: شهدا ضرورت اتخاد و هم‌دلی در پرتو ولایت‌فقیه که مستلزم استمرار انقلاب اسلامی هست را به ما آموختند آن‌هم در شرایطی که همه دنیا با استفاده از تمامی ظرفیت‌های خود برای ضربه وارد کردن به انقلاب اسلامی بسیج شده بودند.

شهید، قدرت و جان برکفی ملت را به نمایش می‌گذارد

در ادامه حسین نصرالله ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری عنوان نمود: فرهنگ ایثارگری و شهادت‌طلبی در متن اسلام از درخشش و خصوصیت برجسته‌ای بهره مند هست و شهید شدن روح ایثار و از خودگذشتگی را به جامعه القا می‌کند؛ از این رو، شهید، خیز آفرین و بیدارگر هست و جامعه را به طریق اصلاح رفتار‌ها سوق می‌دهد.

وی با اشاره به منزلت خانواده شهدا گفته بود: خانواده شهید از حهت های متفاوت، دارای مقام و منزلت ویژه‌ای در پیشگاه خداوند و در نظام و جامعه اسلامی می باشند، پدر و مادر شهید با توجه به این که بر بر اساس مرسوم بیشترین نقش را در تربیت شهید ایفاء و با داشتن بیشترین علاقه به فرزند خود وی را تقدیم خدا کرده‌اند از اعتبار والایی برخوردارند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری دنبال کرد: علاوه بر این همسر شهید که افتخار همزیستی با شهید را داشته و شریک زندگانی و پشتیبان و سرپرست خود را بظاهر از دست داده و بار حفظ و تربیت فرزندان شهید و وظیفه محافظت کرامت و عظمت شهید را در جامعه به دوش گرفته، بهمراه فرزندان شهید بعنوان یادگاران شهید که نزدیک‌ترین نسبت و انتساب را به وی دارند، منزلت و جایگاه برجسته‌ای را نزد خداوند و مردم دارند.

نصرالله افزود: زنده نگهداشتن یاد و اسم شهید و الگوسازی از شخصیت و سیره زندگانی و حماسه ایثارگرانه شهید، قسمتی از وظیفه ها جامعه نسبت به شهید هست، در واقعیت ملتی که یاد و خاطره شهدایش را زنده نگاه می‌دارد، در مقابل دشمن ابهت و عزت می‌یابد، زیرا شهید، قدرت و جان برکفی ملت را به نمایش می‌گذارد.

تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.