آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

عضویت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد ری در شورای شبکه شهرها و روستاهای دوستدار کتاب کشور

به گزارش راگانیوز ؛ در مراسم تجلیل از شهرهای دوستدار کتاب، که ۱۸ بهمن‌ماه برگزار شد، انتخابات شورای هماهنگی شبکه‌ شهرها و روستاهای دوستدار کتاب با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و «سید محمد موسوی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری به عضویت این شورا انتخاب شد.
همچنین رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز، شهردار شهرستان خورموج، شهردار شهرستان یزد، شهردار شهرستان قزوین و شهردار شهرستان شیراز نیز به عضویت شورای هماهنگی شبکه شهرها و روستاهای دوستدار کتاب در آمدند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم از شهرستان ری با اهدای لوح سپاس به عنوان شهر فعال حوزه کتابخوانی در چهارمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران تجلیل کرد.
«سید محمد موسوی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از نامزدی شهرری به عنوان پایتخت کتاب ایران از میان ١٥٠ شهر کشور  گفت: رویداد انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران به توسعه پایدار فرهنگی و اجتماع‌محور شهرها، انسجام‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی شهرها با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی کمک زیادی می کند.
وی افزود: شهرستان ری در سال های 95 و 96 در  کشف، جذب، ساماندهی و بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های محلی و بومی برای ترویج کتاب‌خوانی و تقویت برنامه‌ریزی با نگاه به آینده، فعالیت های زیادی داشته است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری افزو: شهرستان ری برای سومین سال پیاپی به دلیل انجام فعالیت های ترویجی و توسعه ای در امر کتابخوانی، از جمله ثبت ٦٧٦ باشگاه کتابخوانی با ظرفیت هشت هزار و ٧٤٠ نفر به عنوان تنها شهر پیشتاز در این بخش، نامزد کسب عنوان پایتخت کتاب ایران می شود و در این میان فرمانداری، نهاد کتابخانه‌های عمومی و شهرداری منطقه 20 هماهنگی و همکاری خوبی با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری داشتند.
حجت الاسلام عبدالحسین مسلمی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20نیز در مراسم یادشده اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ویژه برنامه های فرهنگی در شهرری شامل برپایی خیابان «گذر کتاب» با برپائی غرفه های تصویرگری کتاب کودک، غرفه کودک و نوجوان ، کاریکاتور، قصه خوانی، کارگاه روزنامه دیواری، نمایش عروسکی، بازی و سرگرمی و اجرای نمایش خیابانی باموضوع ارتقاء سطح مطالعه برگزار شده است.
مسلمی با بیان اینکه معرفی کتاب های خوب و اشاعه آن در بین تمامی اقشار جامعه از توصیه های مدیریت شهری است؛ برگزاری مراسم تجلیل از خادمین نشر و برترین های محلی، برگزاری محفل انس با کتاب با حضور شعرا، نویسندگان و دوستداران کتاب در سرای محلات را از دیگر برنامه های  اجرا شده عنوان کرد.
وی هدف از اجرای این ویژه برنامه ها را تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه توسعه‌، ترويج کتاب و اهمیت کتابخوانی، برجسته سازي جلوه هاي نهضت کتابخوانی در فرهنگ عمومي، تقویت اقتصاد نشر با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی، دستیابی به جایگاه حقیقی کتاب و کتابخوانی، توسعه مراکز عرضه کتاب ومکانهای مطالعه عمومی، بالا بردن سرانه مطالعه و تقویت روابط فرهنگی افراد از طریق فرهنگ کتاب و کتابخوانی  عنوان کرد.
صدا و سیما
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.