آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

عطر افشانی و گل باران مزار شهدای مدفون در حرم عبدالعظیم (ع)

به گزارش راگانیوز ،  همزمان با ایام ولادت باسعادت حضرت سیدالکریم (ع) با حضور عاشقان راه ایثار و شهادت، مسؤولین آستان مقدس و مسؤولین بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌ری مزار شهدای مدفون در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) گل‌افشانی و عطرافشانی شد.

حسین نصراله رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌ری در این مراسم که با حضور باشکوه بیش از ۶۰۰ نفر از خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم، جانبازان و ایثارگران که عصر دیروز در تالار شیخ صدوق (ره) آستان برگزار شد، اظهار داشت: صحبت در میان پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدا که در معرض امتحانی سخت قرار گرفتند و با سرافرازی و رشادتی به مانند رزمندگان با افتخار بیرون آمدند بسیار سخت است چراکه ما به این نیمه پنهان جنگ و دفاع مقدس کمتر پرداخته‌ایم.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده از ثروت و معدن طلای دفاع مقدس افزود: به‌هیچ‌وجه نباید گذاشت که دفاع مقدس، درس‌های آن، خانواده‌های معظم شهیدان و یادگاران شهدا و جنگ تحمیلی فراموش شوند.

نصراله ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) احترام خاصی برای شهدا قائل بودند و در مراتب مختلف رضایت خود را از آن‌ها به درگاه خداوند متعال اعلام کرده و برای شهیدان دعا می‌کردند و بر آنان درود و سلام می‌فرستادند.

وی تصریح کرد: سخنان پیامبر اکرم (ص) و امامان معصوم (ع) در مورد شهدا ما را به این نکته توجه می‌دهد که دین اسلام و جامعه اسلامی برای بازماندگان شهدای جنگ اهمیت خاصی قائل است و این امر چه به لحاظ مادی و چه به لحاظ معنوی در تاریخ اسلام بازتاب زیادی داشته است و بیش از گذشته مورد توجه ما نیز باید قرار گیرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌ری بیان داشت: با عنایت خداوند متعال و با نظر شهیدان تا نفس قدسی خانواده‌های محترم شهیدان هست این انقلاب هم روز‌به‌روز مقدس‌تر و سربلندتر خواهد بود و به کوری چشم دشمنان چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران را با یاد امام و شهدا جشن می‌گیریم و از مقام معظم رهبری به‌عنوان سکان‌دار این نظام شکوهمند دفاع و پیروی می‌کنیم.

*تشییع دو پیکر و تجلیل از هزار مادر شهید در روز بزرگداشت شهدا

نصراله در حاشیه این مراسم با اشاره به تشییع دو شهید در این‌روز گفت: همزمان با برگزاری این مراسم تشییع پیکر مطهر جانباز ۷۰ درصد جنگ تحمیلی شهید سعید توکلی در یاخچی‌آباد و پیکر شهید مدافع حرم علی محمدی در روستای طالب‌آباد با حضور باشکوه مردم ولایتمدار و عاشق شهدا برگزار شد.

وی همچنین از برگزاری مراسم تجلیل از هزار مادر سرافراز شهید در شهرستان‌ری در روز بزرگداشت شهدا خبر داد.

اگر نگرش شهیدان بر مسائل اقتصادی حاکم باشد همه مشکلات ملت حل می‌شود/ مشکلات اقتصادی تنها به خاطر سوء مدیریت تعدادی افراد بی‌کفایت است

در ادامه این مراسم عباس سلیمی معاون فرهنگی و امور زائران آستان حضرت عبدالعظیم (ع) اظهار داشت: شهیدان آزادانه، آگاهانه، با عشق و معرفت در راه خدا جان می‌دهند اما بسیاری از مردم جان می‌کنند از این‌رو خداوند در قرآن شهدا را تکریم کرده است.

وی با بیان اینکه در دفاع مقدس بیش از ۲۲۰ هزار شهید تقدیم انقلاب شد، افزود: حدود ۵۰ هزار نفر از فرزندان ملت بهترین دوران زندگی خود را در اسارت گذرانده و خیلی‌ها در همان دوران اسارت حافظ قرآن شدند و بیش از ۵۰۰ هزار نفر جانباز سرافراز به‌عنوان شهیدان زنده و راویان صبر، استقامت و ایثار سلامتی خود را تقدیم کرده‌اند و ما در مقابل تک‌تک این عزیزان وظیفه سنگینی داریم و بسیار بر خود می‌بالیم که با افتخار در هفته ولادت حضرت عبدالعظیم (ع) در خدمت شهدا و خانواده معزز آن‌ها هستیم.

سلیمی معاون فرهنگی و امور زائران آستان حضرت عبدالعظیم (ع) ادامه داد: هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنم روزی را که مادر شهیدی در معراج شهدا به من گفت بسیار خوشحالم از اینکه روزی که تنها فرزند پسرم متولد شد سه کیلو و سیصد گرم وزن داشت و امروز هم که استخوان‌های فرزندم را پس از چند سال برایم آورده‌اند دقیقه همان ۳ کیلو و ۳۰۰ گرم است و با افتخار این خاطره را تکرار می‌کنم چون همه ما مسئول و غیرمسؤول در قبال قطره‌قطره خون شهیدان و ناله‌های شبانه پدران و مادران و چشمان منتظر همسران و فرزندان وظیفه داریم و باید پاسخگو باشیم.

وی با بیان اینکه مسائل معیشتی، اقتصادی و بی‌عدالتی اجتماعی در جامعه به چشم می‌خورد، تأکید کرد: این موضوع ربطی به راه و هدف شهدا ندارد چراکه اگر دستاوردهای مختلف انقلاب را در بخش‌های گوناگون مطرح کنیم طومار عریض و قابل توجهی می‌شود چون در آن موضوعات راه و منش شهدا الگو قرار گرفت و تمام پیروزی‌ها و کامیابی‌های انقلاب اسلامی از رهگذر پیروی از قرآن و مرام شهیدان به دست آمد و هر جا شکست و تلخ‌کامی اگر بود و هست، به خاطر فاصله گرفتن از قرآن و راه شهدا ایجاد شد.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان حضرت عبدالعظیم (ع) تصریح کرد: اگر امروز مشکلات اقتصادی داریم تنها به خاطر سوء مدیریت تعدادی افراد بی‌کفایت است که اگر سیاست‌های غلط را مدنظر قرار ندهند مسائل اقتصادی ما به‌راحتی برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه عدالت اجتماعی و خدمت در تمامی ابعاد باید سرلوحه کار مسؤولین قرار گیرد، خاطرنشان کرد: مسؤولیت‌ در واقع امانت الهی و خون شهیدان است که هرلحظه شاهد و نظاره‌گر ما هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.