آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

علت کشتار پیامبران توسط قوم بنی اسرائیل منافع مادی و دنیوی بود

راگانیوز-شهرری، آیت‌الله محمدمحمدی ری‌شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در جلسه تفسیر سوره حمد که در مصلی شهرری برگزار شد، اظهار داشت: پرهیز از غضب الهی از مواردی است که ما در سوره حمد آیه صراط مستقیم از خداوند درخواست می‌کنیم.

وی افزود: از عوامل غضب الهی همان طور که در جلسات گذشته اشاره کردیم کفر و بود کشتن پیامبران نیز یکی دیگر از عوامل غضب الهی است که دراین جلسه به آن اشاره می‌کنیم.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، عنوان کرد: بنی‌اسرائیل قومی بودند که مورد غضب و خشم الهی بودند زیرا خداوند به سوی آنها پیامبران زیادی را روانه کرد اما آنها هر بار پیامبران را یا تکذیب کرده یا می‌کشتند.

وی بیان کرد: علت اینکه بنی‌اسرائیل پیامبران زمان خود را می‌کشتند این بود که احساس می‌کردند آنچه پیامبران برای آنها می‌آورند مطابق منافع یا هوا و هوس آنها نیست و با منافع مادی آنها در تضاد است.

آیت‌الله ری‌شهری گفت: بنی‌اسرائیل به قرآن ایمان نمی‌آوردند در حالی‌که قرآن کتاب آنها را تایید می‌کرد این عمل آنها ناشی از نژادپرسی آنها بود امروز صهیونیستها که اجداد آنها همان بنی‌اسرائیل هستند ادامه دهنده راه آنها هستند، یهودیان بسیار مورد خشم الهی هستند.

وی عنوان کرد: اوامر الهی اگر در جامعه بشری پیاده شود منافع مادی و معنوی انسان را تامین می‌کند اما ممکن است بخش‌های از این اوامر برخلاف میل انسان باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اظهار کرد: حضرت موسی(ع) از خداوند درخواست کرد رضایت کامل او را در مورد کارهایی که انجام می‌دهد مشاهده کند خداوند به او فرمود رضایت من در آن چیزی است که برخلاف نفس کاری را به خاطر من انجام دهی، انسان اینگونه رشد می‌کند.

وی افزود: چشم پوشی جوان از نگاه حرام صددرصد مورد قبول خدا است پیروان حقیقی اسلام کسانی هستند که قدرت داشته باشند برخلاف نفس اعمال خود را برای خدا انجام دهند.

آیت‌الله ری‌شهری اظهار کرد: تکذیب انبیا الهی  و کشتن پیامبران ریشه در هوای نفس دارد ممکن است بگویید چگونه ممکن است پیامبر خدا را کسی بکشد امام راحل در این‌ باره فرمودند: معاویه، یزید و صدام یکدفعه انسان‌های خبیثی نشدند بلکه گام به گام بر اساس هوای نفس خود به سوی پستی و خباثت رفتند، اگر جلوی هوای نفس گرفته نشود سر از کشتن مومن و پیامبران در خواهند آورد.

وی بیان کرد: کسانی که راه هوای نفس را طی می‌کنند روز قیامت وارد آتش جهنم می‌شوند افراط در لذت‌های حلال هم ممکن است انسان را به سوی لذت‌های حرام سوق دهد به همین دلیل در لذت حلال نیز باید میانه روی داشت.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)   خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند: هیچ چیزی مانند گناه دل انسان را سیاه نمی‌کند، صهیونیست‌ها و گروه داعش که ادعای اسلام دارند دراثر هوای نفس و با تکرار گناه مسخ شده و دست به این جنایات بزرگ می‌زنند، اگر ما بخواهیم در مسیر غضب الهی قرار نگیریم باید از هوی نفس فاصله بگیریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.