آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

فرماندارری :توسعه روستاها مهمترین برنامه این شهرستان است

به گزارش راگانیوز ، هدایت الله جمالی پور در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان ری با بیان اینکه در دولت دکتر روحانی گام های بلندی در جهت توسعه و آبادانی روستاهای شهرستان ری برداشته شده است افزود: فرمانداری شهرستان ری به این میزان راضی نیست و باید از این پس توسعه روستاها محوری ترین اولویت مسئولان شهرستان ری باشد.
وی در ادامه به موانع فرهنگی و اجتماعی روستاهای شهرستان ری در خصوص مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها اشاره کرد و عنوان داشت: تمامی دستگاه های دولتی شهرستان باید برای حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی روستاهای شهرستان ری همت کنند و زمینه توسعه جمعیتی روستاها را فراهم نمایند.
جمالی پور ادامه داد: روستاهای مولد اگر رونق یابند، می توانند موتور محرک تولید و شکوفایی اقتصاد ملی باشند.
وی در بخش دیگر سخنان خود توجه به بافت روستایی را یکی از امور حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: بافت روستایی مخصوصا بافت فرسوده آن یکی از مشکلات جدی شهرستان ری است که باید با یک برنامه ریزی مدون به آن رسیدگی کرد چرا که حق مسلم روستائیان است که در بافتی خوب و مستحکم زندگی کنند.
جمالی پور به آسیب پذیری بالای روستاها در بلاهای طبیعی بخصوص زلزله اشاره کرد و ابراز داشت: زلزله غرب کشور نشان داد که عمده تخریب و تلفات در بافت روستایی اتفاق می افتد و این زنگ خطری برای مسئولان شهرستان ری است زیرا که روستاهای این شهرستان به نسبت روستاهای سایر نقاط ایران از جمعیت زیادی برخوردارند و این وظیفه ما را در مقاوم سازی و ایمن سازی آنها در برابر حوادث طبیعی دو چندان می کند.
وی عدم توجه به روستاها در گذشته را یکی از آفات و آسیب های جدی جامعه بر شمرد و گفت: یکی از مشکلات سیستم مدیریتی این است که در مواقع وقوع حادثه، یک موضوع اولویت پیدا می کند اما با گذشت زمان، به یک باره موضوعی که باید به آن پرداخته شود و در اولویت باشد، مشمول مرور زمان شده و از اذهان پاک می شود.
جمالی پور تاکید کرد: باید با برنامه ریزی منسجم و مداوم، پیشگیری قبل از حادثه کرد، مخصوصا در جاهایی مانند شهرستان ری که با قرار گرفتن بر روی گسل فعال، در معرض حوادث طبیعی هستند.
جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان ری با حضور جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری و جمعی از مسئولان و مدیران این شهرستان در فرمانداری ری برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.