آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

فرماندار ری: تسهیل در امر تولید سیاست دولت است

به گزارش راگانیوز ، هدایت الله جمالی پور در جلسه کارگروه تسهیل سرمایه گذاری شهرستان ری گفت: تمام تلاش دولت بر این است که منطبق بر نظر رهبر معظم انقلاب به تولید داخلی اهمیت دهد و شرایط را برای تولید داخلی تسهیل کند.
وی با بیان این که برای پیشرفت کشور باید فرآیندها و عملکردها اصلاح شود، اظهار داشت: خوشبختانه اکنون همه به اهمیت این نکته واقفند که اگر می خواهیم به توسعه پایدار برسیم، باید روش ها و علمکردهای مان را اصلاح کنیم، کشورهای منطقه نیز که زمانی در بسیاری از زمینه ها هم سطح و حتی پایین تر از ما بودند، در سایه همین اصلاح روش ها پیشرفت کردند و ما نیز برای رسیدن به توسعه پایدار باید همین راه را در پیش بگیریم.
جمالی پور ضمن اشاره به اقتضائات کار جمعی، تصریح کرد: توسعه پایدار یک امر جمعی و همه جانبه است، در حرکت جمعی نمی توان بدون تفاهم با سایر طرف های دیگر، راهی را که خود تشخیص می دهیم برویم، بلکه می باید دیدگاه ها را تعدیل کرد و بر اساس منفعت عمومی عمل کرد تا موفقیت حاصل شود.
وی در پاسخ به انتقاد برخی تولید کنندگان مبنی بر دست و پا گیر بودن برخی قوانین گفت: بسته به نظرگاه طرفین، قوانین هم فرصت آفرین هستند و هم ایجاد محدودیت می کنند، اما نباید این نکته را از نظر دور داشت که اعمال قانون بهتر از بی قانونی است زیرا که نادیده گرفتن قانون باعث به وجود آمدن نابسامان در کشور می شود.
جمالی پور تاکید بر تولید داخلی را ضامن آینده روشن ایران دانست و تاکید کرد: باید متناسب با ظرفیت ها، پتانسیل ها و همچنین محدودیت ها، طوری برنامه ریزی کرد که به سوی افق روشن گام برداریم، افقی که در آن بستر سازی برای تثبیت شرایط اقتصادی مناسب برای مردم و ایجاد رونق و فراهم کردن یک بازار مناسب برای تولید و اشتغال صورت پذیرد.
وی در ادامه به ضرورت نگاه جهانی تولیدکنندگان داخلی اشاره کرد و تاکید کرد: تولیدکنندگان باید افق دیدی وسیع داشته باشند و خود را محدود به صنایع و تولیدات خرد نکنند، بلکه باید برای برندسازی از کالاهای خود در سطح منطقه و جهان تلاش کنند، برندسازی که با بالارفتن کیفیت محصول صورت می گیرد، باعث ورود ایران به بازارهای جهانی می شود و ما باید برای چنین هدفی برنامه ریزی کنیم.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.