آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

فرماندار ری: ۳۵ درصد مدارس شهرری فرسوده هستند

به گزارش راگانیوز، هدایت‌الله جمالی‌پور فرماندار ویژه شهرری در مراسم احیای مدارس ماندگار در گام دوم انقلاب، ضمن تبریک به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: امیدواریم این سفر وزیر آموزش و پرورش موجب خیر در این شهرستان شود و به رفع مشکلات آموزش و پرورش شهرری کمک کند.

وی افزود: بنده از همکاران خدومی که در آموزش و پرورش ری و شهرستان‌‌های ری با کمترین امکانات فعالیت دارند کمال تشکر را دارم؛ شهرستان ری با ۸ هزار سال سابقه با جمعیتی نزدیک به حدود یک میلیون نفر و مساحت ۲۱۷۰ کیلومتر، اولین شهرستان استان تهران است؛‌ ما از ۷ استان کشور از نظر جمعیت بزرگ‌تر هستیم و در رتبه ۱۳ صنعتی قرار داریم.

فرماندار ویژه شهرری بیان کرد: ما با داشتن ۱۲۶ هزار دانش‌آموز در شهرستان ری از استان‌های ایلام، خراسان‌جنوبی و سمنان بیشتر دانش‌آموز داریم ولی به دلیل نزدیک بودن به پایتخت، به شهرری کم لطفی می‌شود.

جمالی‌پور با اشاره به اینکه محرومیت در شهرری بسیاری بالاست و هنوز در برخی از مناطق گازکشی وجود ندارد،‌ افزود: ما ۷ هزار معلم در ۴۰۰ آموزشگاه داریم که در بسیاری از مناطق این آموزشگاه‌ها به صورت دوشیفته با تراکم حداقل ۳۲ دانش‌آموزان مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: ۴۵ درصد کمبود کلاس آموزشی داریم و ۳۵ درصد آموزشگاه‌هایمان فرسوده هستند و در حاشیه شهرستان و روستاها، معلمان از حداقل امکانات برخوردار هستند و اکنون حتی سرویس ایاب و ذهاب ندارند که درخواست کمک داریم.

فرماندار ویژه شهرری اضافه کرد: مدرسه شهید مدرس، ۵۰ سال سابقه فعالیت دارد و جزو مدرسه‌هایی است که بزرگان بسیاری از جمله شهدا در این مکان خدمت کرده‌اند و نیروهای انسانی بسیاری از اینجا وارد عرصه مدیریت شده‌اند.

وی تصریح کرد: اگر ما آموزش و پرورش واقعی داشته باشیم،‌ سرعت توسعه بیشتر می‌شود و رفاه اجتماعی افزایش می‌یابد؛ اگر استاندار تهران در این مکان حضور یابند ما می‌توانیم از تملک و دارایی استان بهره ببریم و اعتبارات دریافت کنیم، لذا بنده خواهش می‌کنم در جلسات استاندار تهران را دعوت کنید تا اعتبارات ملی توسط وزیر آموزش و پرورش و استان تأمین شود. همچنین خواهش دارم دستور دهید ساختار آموزش و پرورش ری تصحیح و واحدی ایجاد شود که کلیه اطلاعات و آمارها به صورت کلی ثبت شود.

جمالی‌پور گفت:‌ قرار بود در زمان مدیرکلی آقای کمرئی، مدیریت آموزش و پرورش ری با ۵ ناحیه داشته باشیم که این طور نشد، اکنون شرایط به گونه‌ای است که جابه‌جایی نیروها سخت‌تر شده و مشکلاتی را در این زمینه به وجود می‌آورد لذا بنده خواهشمندم در زمینه ارائه منابع به آموزش و پرورش و همچنین ایجاد سامانه‌ای واحد کمک بیشتری شود تا مشکلات را رفع کنیم و کمبود کلاس‌های درسی نیز رفع شوند.

فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.