آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

فرماندار ری: ‌‌اگر هر روز از مردم به دلیل کمبودها عذرخواهی کنیم باز هم کم است

به گزارش راگانیوز ، هدایت‌الله جمالی‌پور امروز در آیین افتتاح مرکز اشتغال‌زایی، امدادی ۱۱۵ و دهیاری روستای کمیته واقع در بخش مرکزی ری با اشاره به نامناسب بودن وضعیت موجود در روستاها اظهار داشت: شاید یکی از دلایلی که ما را با چالش‌های جدی مواجه کرده است بی‌توجهی بود که دامنگیر روستا‌ها در توسعه کشور شد.

وی بیان کرد: سال‌های ابتدایی پس از پیروزی انقلاب که باید صرف سازندگی و جبران عقب‌افتادگی‌های پیشین کشور می‌شد با تحمیل جنگ مشکلات را دوچندان کرد به طوری که تمامی منابع موجود کشور صرف مبارزه با دشمن شد.

فرماندار ویژه شهرستان ری افزود: پس از جنگ نیز به دلیل تخریب‌های متعدد در سراسر کشور توجه مسئولان به بازسازی شهرها معطوف شده و این باعث بی‌توجهی به روستاها شد تا جایی که روستاها به فراموشی سپرده شدند و این معضلات باعث مهاجرت اهالی این مناطق به شهرها و در نهایت اختلال در نظم شهرها شد.

جمالی‌پور در ادامه با اشاره به نقش روستاها در توسعه کشور تصریح کرد: نگاه مسئولان همواره بر این بوده که روستاها باید به عنوان موتور محرک روستاها در توسعه کشور و محور تولید مورد توجه قرار گیرند اگر روستاها توجه به مقوله کارآفرینی را در برنامه‌های خود جای دهند به تبع مسیر توسعه کشور شتاب می‌گیرد از این‌رو منابعی که باید برای رفع معضلات اجتماعی هزینه شود می‌تواند در بخش تولید مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی ادامه داد: شرایط پس از جنگ و اختصاص بودجه ناچیز به دهیاری‌ها سبب شد که تاکنون نتوانیم در شهرها و روستاها خدمتگزاری مناسبی داشته باشیم و بسیار متاسفیم اما تلاش می‌کنیم تا تمامی ظرفیت‌ها را بسیج کرده تا به رشد و شکوفایی برسیم.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان خاطرنشان کرد: این معضلات را نباید به حساب بی‌توجهی‌ها گذاشت بلکه به دلیل پایین بودن توان مالی دولت و فشار اقتصادی از سوی دشمنان و اعمال تحریم‌ها از نظر مدیریتی در تنگنا قرار داریم و اگر هر روز از مردم به دلیل کمبودها عذرخواهی کنیم باز هم کم است زیرا که حق همواره با مردم است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.