به گزارش راگانیوز ؛ حسین توکلی کجانی فرماندار شهرستان ملارد با بیان این نکته که یکی از راههای اصلی در پیشگیری از گرایش افراد به مصرف مواد مخدر، ارائه آموزش و تشریح عواقب جبران ناپذیر ابتلاء به این مواد در بین اقشار جامعه خصوصا جوانان و خانواده ها می باشد گفت :این آموزش ها بایستی اصولی ، هدفمند و برای جامعه های هدف ، جداگانه تعریف و ارائه شود .

وی افزود : بدیهی است برای رسیدن به نتیجه مطلوب ، ضروریست  آموزش ها برای افراد مبتلاء ، بانوان ، دختران و پسران متفاوت بوده و برای هر کدام از اساتید و مشاورین متخصص و مخصوص به آن استفاده گردد.

فرماندار ملارد توجه و حساسیت بر روی افراد آسیب پذیر و در معرض خطر همچون پسران نوجوان  وجوان را مورد تاکید قرار داد و برگزاری کلاس های مشاوره برای این قشر از جامعه و کنترل و نظارت بیشتر خانواده های آنان را خواستار شد .

توکلی کجانی افزود: این دقت و وسواس درباره جوانان ، سلامت افراد و خانواده ها را تضمین و آسیب های جامعه  را در سال های آینده کم خواهد کرد.

فرماندار ملارد بکارگیری تجربیات و اجرای طرح های موفق و موثر سایر شهرستان ها ، اجرای دقیق تفاهم نامه های آموزشی و مشاوره ای بین نهادهای مرتبط از قبیل آموزش و پرورش ، شبکه بهداشت ، بهزیستی و ناحیه مقاومت بسیج و همچنین فعال تر شدن واحد اجتماعی اداره آموزش و پرورش را در مقابله و مبارزه با مواد مخدر به ویژه در بین دانش آموزان  را موثر دانست .