آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

فرماندار ملارد از برگزاری برنامه های متعدد فرهنگی در ملارد خبر داد

به گزارش راگانیوز ، حسین توکلی کجانی امروز در نشستی به مناسبت هفته فرهنگ طی سخنانی اظهار داشت: باید فرهنگ غنی ایرانی را به درستی در جامعه نهادینه کنیم و در این راستا از تمامی ظرفیت‌ها نیز استفاده نماییم.

وی با اشاره به اینکه ۲۶ نهاد در حوزه فرهنگ فعال هستند،‌ افزود: هر کدام از این نهادها باید از توانایی‌های خود برای توسعه امور فرهنگی استفاده کرده و فرهنگ ایرانی اسلامی را در جامعه بیش از گذشته ترویج دهند.

فرماندار ملارد با بیان اینکه اگر برای ترویج فرهنگ ایرانی تلاش نکنیم، فرهنگ‌های دیگر وارد جامعه خواهد شد، افزود: اگر ایده فرهنگی نداشته باشیم به طور قطع فرهنگ‌های مختلف دیگر وارد کشور می‌شود و مشکلات فرهنگی نیز به وجود می‌آید.

توکلی کجانی در ادامه سخنان خود به وجود برخی از آثار فرهنگی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: توسعه امور فرهنگی با شناساندن آثار تاریخی و بیان وقایع تاریخ نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ تنها آداب و رسوم نیست افزود: باید در تمام بعدها امور فرهنگی را در کشور با توسعه همراه نماییم و این نیاز است تا از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد.

فرماندار ملارد با بیان اینکه نباید اجرای برنامه‌های فرهنگی تنها مختص هفته فرهنگ باشد، گفت: برای ترویج و نهادینه کردن امور فرهنگی باید در تمام طول سال برنامه‌های فرهنگی را اجرایی کنیم.

توکلی کجانی تأکید کرد: باید در امور فرهنگی از روزمرگی خارج شویم و به سمت پویایی و تحرک حرکت نماییم.

وی در ادامه سخنان خود به برنامه‌های فرهنگی در هفته فرهنگ در ملارد اشاره کرد و گفت: در این هفته بیش از ۴۰ برنامه فرهنگی در این شهرستان اجرایی می‌شود.

فرماندار ملارد اظهار داشت: در این راستا برپایی نمایشگاه کتاب، همایش هیأت‌های مذهبی، مسابقات ورزشی، یادواره و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای اقتدار، عصر شعر و موسیقی و برگزاری جشنواره‌های دستاوردهای زنان روستایی و عشایری از مهمترین برنامه‌های این هفته در ملارد است.

توکلی کجانی برگزاری همایش ائمه جماعت، محفل انسان با قرآن و همایش ارتباط صنعت با دانشگاه را از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی در ملارد عنوان کرد.

وی بر توسعه سرانه‌های فرهنگی در این شهرستان تأکید کرد و گفت: متأسفانه ما در مرکز شهرستان فرهنگسرا نداریم و این ضعف بسیار بزرگی در حوزه فرهنگ محسوب می‌شود.

فرماندار ملارد با اشاره به اینکه مسوولان باید تدابیر و برنامه‌ریزی‌های لازم را برای ایجاد و احداث فرهنگسرا در این شهرستان داشته باشند، ادامه داد: امیدواریم در آینده نزدیک در حوزه فرهنگی در این شهرستان شاهد رشد و توسعه باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.