آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

قبله تهران در تاسوعای حسینی غرق در سوگ و ماتم شد

به گزارش راگانیوز ، خیل عظیم سوگواران امام حسین(ع)، حضرت عباس(ع) و قهرمانان حماسه تاریخ ساز کربلا روز چهارشنبه در قالب دسته های عزاداری و سینه زنی با حضور در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) و حرم مطهر امام خمینی(ره) درغم جانگداز سید و سالار شهیدان(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) و شهدای دشت کربلا به سوگواری پرداختند.
دسته ها و هیات های سینه زنی و زنجیرزنی از اقشار مختلف مردم از سراسر استان تهران در حالی که جامه های سیاه بر تن داشته و بیرق عزا برافراشته بودند با حضور در این اماکن مقدس این مصیبت اعظم را به ساحت مقدس حضرت ولیعصر(عج)، رهبر معظم انقلاب و صاحبان این اماکن مقدس و مشاهد مشرفه تسلیت گفته و با زدن بر سر و سینه خویش، بر مظلومیت شهدای کربلا اشک ماتم ریختند.
مادران با چادرهای سیاهی که بر سر داشتند دست کودکان خود را گرفته و در مراسم عزای سالار شهیدان حضور داشتند و بار دیگر یاد حماسه عاشورایی سالار شهیدان را گرامی داشتند.
جوانان و نوجوانان نیز با بر تن کردن لباس سقایی و در دست داشتن مشک ها و کوزه های آب، یاد سقای دشت نینوا را زنده و عزاداران حسینی را سیراب کردند.
جمعی از عاشقان اباعبدالله(ع) و ساقی عطشان کربلا نیز با برپا کردن ایستگاه های صلواتی کام عزاداران را با شربت، چای و شیر، تازه کرده و با توزیع آش و غذای نذری از عزاداران پذیرایی کردند.
امامزادگان شهرری، بقاع متبرکه، تکایا و مساجد، نیز در این روز شاهد مراسم عزاداری و حزن و ماتم عزاداران حسینی بود و مردم مومن و خداجوی شهرستان ری در هرکوی و برزن این شهر ضمن برافراشته کردن پرچم های سیاه عزا، آیین های سنتی و مذهبی برگزار کردند.
اجتماع عظیم تاسوعاییان نیز امروز در مصلای بزرگ باقرشهر برگزار شد و در این مراسم عزاداران باقرشهری با حضور پرشور یاد و خاطره دلاوری ها و جوانمردی های برادر باوفای امام حسین(ع) را گرامی داشتند.
تاسوعا، نهمین روز محرم، یکی از روزهای مهم برای شیعیان که مرتبط با واقعه کربلا در سال ۶۱ قمری است. در نهم محرم سال ۶۱ هجری قمری، شمر با نامه‌ای از طرف عبیدالله بن زیاد، وارد کربلا شد که در آن از عمر بن سعد خواسته شده بود یا در برخورد با امام حسین(ع) جدیت به خرج دهد یا فرماندهی لشکر را به شمر واگذار کند. عمر سعد از واگذاری فرماندهی به شمر خودداری کرد و آماده جنگ با امام حسین(ع) شد.
با هجوم لشکریان در عصر این روز، امام حسین(ع) با فرستادن برادرش عباس بن علی، از آنها خواست که شب را به آنها مهلت دهند.
همچنین در این روز شمر امان ‌نامه‌ای برای حضرت عباس و دیگر فرزندان ام البنین فرستاد، اما حضرت عباس نپذیرفت. شیعیان، تاسوعا را روز عباس(ع) به شمار می‌آورند و آن را مانند روز عاشورا گرامی داشته، به ذکر فضائل و سوگواری در آن می‌پردازند. این روز در ایران در کنار روز عاشورا تعطیل رسمی است.
آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام هر ساله در ایام محرم بخصوص روزهای نهم و دهم محرم از صبح تا پایان شب میزبان هیات های عزاداری زنجیرزن ، سینه زن و عموم عزاداران حسینی است و دربهای ورودی آستان مقدس در روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی به روی عزاداران باز می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.