آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

قدرت فکر و اندیشه نقش اصلی و اساسی را در جامعه دارد

به گزارش راگانیوز به نقل از دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری، اولین همایش مدرسه و خانواده در جامعه فردا با حضور زینی وند، رئیس کمیته سیاست های داخلی مجمع تشخیص مصلحت نطام، شفیعی پور، معاون آموزش متوسطه، رومیانی رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، بهروز نصیری رئیس اداره و جمعی از پژوهشگران و محققین  برگزار شد.

شفیعی پور در این همایش  با بیان اینکه دوره های تمدن و تاثیر آن برجوامع بشری بسیار متفاوت بوده است و به ویژه بعد از انقلاب صنعتی که تغییرات شگرفی در  جوامع صورت گرفته است گفت: عصر حاضر را باید عصر انفجار اطلاعات نامید و ایجاد تمدن جدیدی به نام IT را در دنیا شاهد باشیم و تاثیرات آن را در تمامی جوامع بشری و تمدن ها نمی توان انکار کرد.

وی با بیان اینکه در این عصر جدید هویت زدایی از تمدن ها و ملت ها و ایجاد هویتی جدید و نوظهور برای آنان با ارائه دنیایی از اطلاعات،  افکارو عقاید در حال رخ دادن می باشدتصریح کرد: در جوامع امروز بشری علم و دانش عنصر اساسی و تعیین کننده در پیشرفت و ارتقاء سطوح مختلف جامعه مانند، اقتصاد، فرهنگ،بهداشت و سلامت می باشد و در جوامع پیشرفته شاهد این امر می باشیم.

شفیعی پور اذعان داشت: امروزه فضاهای مجازی دارای تاثیرات به مراتب بیشتری نسبت به رسانه های آشکار در نظام تعلیم و تربیت می باشند و باید با برنامه ریزی دقیق، هدفمند و آگاهانه از اثرات مخرب آنان جلوگیری کرد و تلاش برآن داشته باشیم که سطح علم و دانش و تفکر را با استفاده و کاربرد هوشمندانه از  این رسانه های نوظهور ارتقاء دهیم.

شایان ذکر است در ادامه این همایش پژوهشگران برتر و منتخب به ارائه مقالات خود پرداخته و داوران نیز به ارزیابی و داوری این مقالات پرداختند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.