آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

قرائت قرآن مقدمه ای برای مقابله با آسیب های اجتماعی است

به گزارش راگانیوز، حجت الاسلام علی کنگرلو پیش از ظهر جمعه در اختتامیه دومین دوره آموزش قرآن دارالقرآن شهرری که با حضور هدایت الله جمالی پور، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه ری، مهدی نادی، مسئول امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران و قاریان و قرآن آموزان در سالن کتابخانه « ۱۳ آبان» برگزار شد، با اشاره به فضیلت آموزش قرآن گفت: یادگیری و یاددهی قرآن پاداش بزرگی دارد.

وی افزود: در خصوص اهمیت آموزش قرآن همین بس که خداوند از خود به عنوان «معلم قرآن» یاد می‌کند و می فرماید «الرَّحْمَنُ عَلَّمَ الْقُرْآنَ»  ، همچنین یکی از وظایف بسیار مهم پیامبر گرامی اسلام (ص) تلاوت و آموزش قرآن به مردم است، که در قرآن می فرماید «هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولًا مِّنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ» .

رییس اداره تبلیغات اسلامی ری با تشکر از مربیان، قاریان، و والدین دانش آموزان قرآن آموز گفت: آموزش قرآن مقدمه ای برای بهره مندی بیشتر از مفاهیم قرآن در سبک زندگی و مقابله با آسیب های اجتماعی است.

کنگرلو با اشاره به چندآیه شریفه قرآن گفت: دراین شرایط رجوع به قرآن وسبک زندگی بهترین راه مقابله با اسیب های اجتماعی است.

بر اساس این گزارش، در این مراسم از ۸۰ نفر از قاریان، نفرات برتر دوره های آموزشی روخوانی، روان خوانی، تجوید و همچنین مربیان تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است، دارالقرآن ری از مراکز قرآنی تحت پوشش اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری است، که در مدت فعالیت ۲ ساله خود ۴۸۲ محفل قرآنی در منطقه « ۱۳ آبان» برگزار کرده و بیش از ۵۰۰ نفر از دانش آموزان را آموزش مختلف قرآنی داده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.