آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

قربانی ۱۳۴ رأس گوسفند در عید قربان در ری/ ۴۹۰۰ خانوار در ری زیرپوشش کمیته امداد هستند

به گزارش راگانیوز به نقل از فارس یدالله صفری  اظهار کرد: به مناسبت عید سعید قربان و با کمک خیران و مردم این شهرستان، ۱۳۴ رأس گوسفند قربانی شد.

وی با اشاره به اینکه چهار هزار و ۹۰۰ خانوار در ری زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی هستند، افزود: ۹ هزار و ۲۰۰ نفر را تحت حمایت داریم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان ری با بیان اینکه با توجه به مشکلاتی که این خانوارها دارند، مدتی را تحت حمایت هستند، تصریح کرد: این موضوع کارشناسی می‌شود و مددرسانان ما مشکلاتشان را بررسی و تلاش می‌کنند تا حدود یک سال مددجویان توانمند و بعد از حمایت خارج شوند؛ البته توانمندی برای هر خانواده‌ای هم تعریف خاصی دارد.

صفری با تأکید بر اینکه برخی‌ها به خاطر مشکل بیماری تحت حمایت هستند، افزود: ممکن است فردی بیکار یا بی‌سرپرست باشد که تحت حمایت قرار می‌گیرد؛ افاد زیرپوشش را آموزش می‌دهیم و بر اساس آموزش برای آن‌ها اشتغال ایجاد می‌کنیم و وقتی توانمند شدند و درآمد کسب کردند، از چرخه حمایت خارج می‌شوند.

وی با بیان اینکه اگر وامی به‌عنوان وام اشتغال به مددجویان می‌دهیم، هر ماه بر آن نظارت می‌کنیم تا این وام درست و به‌جا هزینه شود، گفت: با وجود هرگونه انحراف در زندگی روزمره، به کمک مددجویان رفته و مشکلاتشان را برطرف می‌کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان ری با بیان اینکه پرداخت اکثر وام‌های اشتغال‌زایی به خاطر این نظارت‌ها نتایج مثبتی به همراه داشته است، اضافه کرد: برخی از برنامه‌های حمایتی مقطعی است یا با اعطای وام اشتغال و کارگشایی یا کمک شب عید و هزینه کمک‌تحصیلی مشکلات افراد را برطرف می کنیم.

صفری با اعلام اینکه یک هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز زیرپوشش داریم، از زیرپوشش بودن ۱۴۱ دانشجو نیز زیر چتر حمایت کمیته امداد امام خمینی ری خبر داد و افزود: هزینه‌های تحصیلی این افراد را کمیته امداد پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به وجود ۱۶۵ یتیم زیرپوشش کمیته امداد، از وجود سه هزار و ۱۵۰ حامی ایتام خبر داد و تصریح کرد: حمایت مالی طرح ایتام ماهانه حداقل ۳۰ هزار تومان است که علاوه بر آن، خیلی از افراد بیشتر از این مبلغ پرداخت می‌کنند؛ همچنین لوازم‌التحریر و پوشاک بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان ری ادامه داد: ۶ هزار و ۸۰۰ نفر بیمه درمان کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند؛ البته عده‌ای هم بیمه کمیته امداد نیستند و مابقی در روستاها بیمه سلامت هستند، بیمه روستایی دارند و از خدمات آن استفاده می‌کنند.

صفری با اشاره به اینکه نزدیک به ۷۰۰ نفر بیمه‌شده تأمین اجتماعی داریم، اضافه کرد: مجریان طرح‌های خودکفایی را بیمه تأمین اجتماعی می‌کنیم که هم دفترچه درمان دارند و هم می‌توانند مستمری بگیرند؛ هزینه بیمه آن‌ها را هم کمیته امداد هر ماه پرداخت می‌کند تا بتوانند از مزایای بازنشستگی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه سه اداره در شهرستان ری زیرمجموعه خود داریم، افزود: این ادارات در قیام‌دشت، کهریزک و حسن‌آباد مستقر هستند و با وجود وسعت زیاد شهرستان، این ادارات برای ارائه خدمات مستقر شده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.