آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

كيف‌قاپي بچه محل‌ها پشت چراغ قرمز

 
راگا نیوز: دو عضو شبكه بزرگ كيف‌قاپي كه تحت تعقيب ماموران بودند پس از دستگيري به ده‌ها فقره سرقت كيف خانم‌ها پشت چراغ قرمز اعتراف كردند.

به گزارش پليس آگاهي تهران، بيست و يكم خرداد امسال زن جواني با مراجعه به كلانتري 131 شهرري به مأموران گفت: در خيابان كميل ـ ميدان شهيد غيبي شهر ري با خودروي خود در حال تردد بودم كه به علت ترافيك مجبور به توقف شدم. شاكي گفت در اين هنگام يك نفر از ترك‌نشينان موتورسيكلت در خودرو را باز كرد و با سرقت كيف دستي‌ام كه حاوي شناسنامه، كارت ملي، كارت دانشجويي، يك دستگاه گوشي تلفن همراه، پنج عدد كارت عابر بانك و پول نقد و كارت خودرو بود، بسرعت از محل متواري شد.

با تشكيل پرونده مقدماتي و به دستور بازپرس شعبه دوم مجتمع قضايي دادسراي شهرري، پرونده در اختيار پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

با شروع تحقيقات، كارآگاهان با بررسي بانك اطلاعات مجرمان سابقه دار و ارائه مشخصات دقيق يكي از سارقان از سوي مالباخته، موفق به شناسايي يكي از سارقان به نام حسين، هفده ساله شدند كه كيف دستي مالباخته را از صندلي عقب خودرو سرقت كرده بود.

با شناسايي يكي از متهمان، كارآگاهان بلافاصله مخفيگاه او را در منطقه كيانشهر ـ شهرك مطهري شناسايي كرده و تحت نظر قرار دادند. سرانجام روز سي‌ام خرداد، كارآگاهان با اطمينان از حضور حسين در مخفيگاهش، وي را دستگير و به پايگاه نهم پليس آگاهي منتقل كردند.

با دستگيري متهم هفده ساله و شناسايي از سوي مالباخته، وي لب به اعتراف گشود و با معرفي همدستانش به نام‌هاي عباس بيست ساله، حسين هجده ساله و مهرداد هفده ساله به ده‌ها فقره كيف‌قاپي از سرنشينان و رانندگان خودروهاي عبوري بويژه در پشت چراغ قرمز و از رانندگان زن اعتراف كرد.

با شناسايي ديگر اعضاي باند و در شرايطي كه ساير متهمان از محل‌هاي سكونت خود متواري شده بودند، كارآگاهان پايگاه نهم موفق به شناسايي محل تردد يكي از متهمان به نام عباس در منطقه كيانشهر شده و پانزدهم شهريور زماني كه متهم تلاش مي‌كرد تا متواري شود، ماموران با بهره‌گيري از قانون به‌كارگيري سلاح و پس از شليك چند تير هوايي، او را از ناحيه پا هدف اصابت گلوله قرار داده و دستگير كردند.

همزمان با دستگيري عباس، اطلاعاتي در ارتباط با دستگيري دو عضو ديگر باند از سوي كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ در اختيار كارآگاهان پايگاه نهم قرار گرفت. حسين و مهرداد، از ديگر متهمان نيز كه در يك نزاع و درگيري منجر به مرگ برادر مهرداد حضور داشتند، بيست و دوم مرداد توسط كارآگاهان اداره دهم دستگير شده بودند.

با به دست آمدن اين اطلاعات، هماهنگي‌هاي لازم انجام شد و متهمان براي تحقيقات در اختيار پايگاه نهم قرار گرفتند كه هر دو متهم پس از مواجهه حضوري با تعدادي از مالباختگان و شناسايي از سوي آنها و همچنين اطلاع از اعترافات همدستان خود، به ده‌ها فقره سرقت و كيف‌قاپي در منطقه شهرري اعتراف كردند.

سرهنگ رستمي، رئيس پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر افزود: هر چهار متهم اين پرونده در منطقه كيانشهر سكونت داشته و پس از تشكيل باند سارقان كيف‌قاپ، به ده‌ها فقره كيف‌قاپي در منطقه شهرري بويژه از سرنشينان خودروها در پشت چراغ‌هاي قرمز، با استفاده از موتورسيكلت‌هاي پالس و طرح هوندا 125 اقدام كرده‌اند كه در حال حاضر شناسايي و دعوت از مالباختگان در دستور كار كارآگاهان پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.

 وي افزود: از مالباختگاني كه در طول چند ماه گذشته و بويژه در محدوده شهرري و توسط سرنشينان جوان دو دستگاه موتورسيكلت و عمدتا پشت چراغ‌هاي قرمز مورد سرقت قرار گرفته‌اند، دعوت مي‌شود براي شناسايي متهمان و طرح شكايات خود به پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ در شهرري ـ خيابان آستانه مراجعه كنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.