آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

لزوم نظارت بر تمامی مراکز عرضه مواد غذایی قرچک

به گزارش راگانیوز ، علیرضا جعفری صبح امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذای این شهرستان با محوریت طرح موضوع اقدامات ماه مبارک رمضان، اقدامات لازم درخصوص پیشگیری از استعمال دخانیات در اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، پیشگیری و کنترل بیماری‌های اسهال و پیشگیری و کنترل بیماری تب مالت به اهمیت تأمین مواد غذایی بهداشتی و آب آشامیدنی سالم برای شهروندان در ماه مبارک رمضان پرداخت.

وی بر نظارت دقیق بر تمامی مراکز عرضه مواد غذایی تأکید کرد و افزود: شبکه بهداشت و درمان و سایر ادارات مرتبط با راه‌اندازی گشت‌های نظارتی مشترک، با هرگونه عواملی که سلامت مردم را در ماه مبارک رمضان به مخاطره می‌اندازد، برخورد قانونی داشته باشند.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار قرچک تأکید کرد: اداره آب و فاضلاب شهرستان نظارت و کنترل بیشتری درخصوص آب آشامیدنی، کلر سنجی و رفع شکستگی احتمالی و همچنین نظارت بر تمامی منابع تأمین آب شرب ازجمله چاه‌ها داشته باشد و شبکه بهداشت و درمان نمونه‌برداری میکروبی و شیمیایی مستمر آب را انجام دهد و درصورت آلودگی نمونه مراتب را سریعاً پیگیری کنند.

وی بیان کرد: اعضای کارگروه از صنوفی که ارتباط مستقیم در ماه مبارک رمضان با سلامت مردم‌دارند، نظارت بیشتری داشته باشند و درصورت مشاهده تخلف با آن‌ها برخورد قانونی صورت گیرد.

جعفری از شهروندان قرچک خواست در صورت مشاهده تخلف بهداشتی در واحدهای صنفی مراتب را به شبکه بهداشت و درمان و اتاق اصناف گزارش دهند تا سریعاً با صنوف متخلف برخورد شود.

در ادامه این جلسه حسین لیاقت‌دار مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرچک نیز پیرامون اقدامات و برنامه‌های ماه مبارک رمضان و پیشگیری از بیماری‌های وبا و تب مالت مواردی را مطرح و همچنین در‌خصوص اقداماتی که در راستای آموزش، نظارت و کنترل بر بیماری‌ها در شهرستان در دستور کار است، توضیحاتی را ارائه کرد.

فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.