آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مترو شهرآفتاب از امروز پذیرای مردم است

82057314 70692037 300x200 مترو شهرآفتاب از دوشنبه پذیرای مردم است

به گزارش راگانیوز ، سید قوام‌الدین حسینی روز یکشنبه در جریان بازدید خبرنگاران حوزه کتاب از مجموعه شهر آفتاب گفت: طول متروی پرند ۵۲ کیلومتر است و مسیر آن در ایستگاه شاهد از خط یک متروی تهران منشعب می‌شود.
وی اظهار داشت: در حال حاضر متروی پرند از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ ظهر فعالیت دارد و از آنجا که با بودجه دولتی ساخته شده، به شهر آفتاب اولویت توجه ویژه دارد.
حسینی معماری ایستگاه متروی شهر آفتاب را مشابه معماری چهل ستون اصفهان دانست و گفت: طی ایام برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب هر چهار دقیقه یک بار، یک قطار در متروی شهر آفتاب تردد می‌کند.
به گفته وی، این ایستگاه ظرفیت آن را دارد که قطار به طور منظم منتظر باشد تا در صورت افزایش شمار بازدیدکنندگان به خط پرند کمک کند.
حسینی یادآور شد: ظرفیت خط متروی پرند با ظرفیت خط یک متروی تهران برابر است و در ساعات تعطیلی همه خطوط متروی تهران، خط متروی پرند فعال است.
مدیر پروژه متروی پرند ادامه داد: در آینده قطارهایی با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت در ایستگاه شهر آفتاب تردد کرده و به مسافران فرودگاه امام خمینی(ره) خدمات ارائه می‌کنند.
به گفته حسینی، عملیات عمرانی متروی شهر آفتاب در مرحله نصب است و از فردا ناشران می‌توانند بار خود را از طریق این خط به مکان نمایشگاه منتقل کنند.
وی توضیح داد: چند روزی است که مترو در ایستگاه شهر آفتاب تردد می کند و تعداد محدودی از کارمندان نمایشگاه و غرفه داران را جابجا می کند.
حسینی، از افزایش پله های برقی این ایستگاه در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: اکنون دو پله برقی برای نمایشگاه بین المللی کتاب فعال است اما تا برگزاری نمایشگاه بعدی، ۴ پله دیگر اضافه خواهد شد.
وی همچنین درباره دو تابلوی هنری نصب شده در ایستگاه یاد شده ادامه داد: در یکی از این تابلوها که به سمت قبله است این عبارت حک شده ‘ بر آی ای آفتاب صبح امید’ که خطاب به امام عصر (عج) است و عبارت حک شده بر تابلوی دیگر به سمت مرقد مطهر امام راحل جمله ‘ آیین چراغ خاموشی نیست’ است.
وی از ۵۴۰ تن فولاد به کار رفته در ساخت ایستگاه شهر آفتاب خبر داد و به شیشه های سه جداره بکار رفته در سالن ایستگاه اشاره کرد.
به گفته حسینی، این شیشه ها مانع از نفوذ گرما و حرارت در تابستان و سرما و توفان در زمستان خواهند شد.
فضاهای مسقف برای رستوران، ارتفاع ستون های ۱۴ متری و راه اندازی قطارهایی با سالن های زیاد و فضای مخصوص حمل چمدان از جمله موضوعاتی بود که حسینی درباره آنها توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، روز یکشنبه خبرنگاران رسانه های دیداری و شنیداری و مکتوب برای دومین بار از مجموعه شهر آفتاب واقع در رو به روی حرم مطهر امام (ره) بازدید کردند و در جریان روند عملیات عمرانی، پایان نصب تابلوها، غرفه بندی ها و سایر فعالیت های این مکان قرار گرفتند.
پس از بازدید از این مجموعه معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه اعضای دست اندرکار نمایشگاه بیست و نهم کتاب تهران در نشستی خبری به سوال خبرنگاران پاسخ دادند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.