آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مجمع قاریان قرآن کریم شهرری برگزار شد

به گزارش راگانیوز ؛  جلسه هفتگی مجمع قاریان قرآن کریم شهرری به مدیریت حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد موسوی‌درچه‌اى روز گذشته، ۸ تیرماه میزبان قاریان ممتاز و بین‌المللی کشورمان بود.

جلسه قرآن در ساعت ۸ صبح با قرائت دعای عهد و صرف صبحانه آغاز شد، سپس به مناسبت سالروز وفات حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) زیارت‌نامه ایشان قرائت شد و در اولین تلاوت موسوی‌درچه‌ای از ابتدای سوره مبارکه فرقان که ادامه آیات درس جلسه از هفته گذشته بود به تلاوت پرداخت.

در ادامه محمدامین نوروزی از قاریان جوان و خوشخوان جنوب غرب تهران، آیاتی از سوره مبارکه لقمان را به سبک مرحوم منشاوی تلاوت کرد که مورد استقبال حاضران واقع شد.
سپس محمدحسین درچه‌ای، نوجوان ۱۵ساله، تلاوت تقلیدی خود را به سبک استاد مصطفی اسماعیل ارائه کرد و نکات لازم از طرف پدرش به او گفته شد.

مسعود نوری، قاری ممتاز کشورمان از دیگر تلاوت‌کنندگان در جلسه دیروز بود که ادامه آیات درس جلسه را از سوره فرقان تلاوت کرد سپس محمدعلی، حافظ خردسال شش جزء قرآن که به همراه خانواده‌اش از سوریه آمده بودند و برادرش نیز از شهدای مدافع حرم اهل بیت است به تلاوت ترتیل و ارائه محفوظات خود در جلسه پرداخت.

در ادامه جلسه سعید پرویزی، قاری بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیاتی از ابتدای سوره مبارکه تحریم و سپس سوره قارعه پرداخت که تشویق حاضران را در پی داشت.

حجت‌الاسلام فلاح، امام جماعت مسجد المهدی(عج) بعد از تلاوت پرویزی به ارائه تفسیر آیه ۱۰۰ از سوره مبارکه نساء و بیان اجر و جایگاه مهاجر الی‌الله پرداخت. سپس حسن خانچی، مبتهل و خواننده آواها و انشادهای دینی تعدادی از آثار خود را برای مستمعان حاضر در جلسه ارائه کرد.

حسن ختام جلسه نیز تلاوت سیدمحمد‌جواد حسینی، قاری بین‌المللی کشورمان از شهر مقدس مشهد بود که به تلاوت آیات ابتدایی سوره اسراء و سپس سوره‌های تحریم، کوثر و شمس به مدت ۷۰ دقیقه پرداخت که بسیار مورد توجه و تشویق واقع شد.

یادآور می‌شود، جلسات هفتگی مجمع قاریان شهرری هر هفته صبح‌های جمعه در مسجد جامع المهدی(عج) واقع در فلکه اول دولت‌آباد از ساعت ۹ صبح تا ظهر برگزار می‌شود.

ایکنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.