آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مجموعه فرهنگی پژوهشی ساجدین ری افتتاح شد

 به گزارش راگانیوز ، مجموعه فرهنگی پژوهشی ساجدین ری با حضور مدیر بنیاد شهید و امورایثارگران شهرستان ری آغاز بکار کرد.

آمایش اطلاعات شهدای شهرری در سایت ساجدین ری

امیر حسین عاملی مدیر مجموعه فرهنگی پژوهشی ساجدین ری گفت: این مرکز با هدف معرفی شهدای شهرستان ری و انتشار زندگینامه، وصیت نامه، تصاویر و خاطرات شهدا راه اندازی شده است.

وی ضمن تشکر از مدیر بنیاد شهید و تمام کسانی که در این راه همکاری کردند، افزود: سایت ساجدین ری برای این منظور طراحی شده است و اطلاعات شهدا و ایثارگران ری در این سایت قابل دسترسی است.

عاملی ادامه داد: کسانی که در شهرری زندگی می کنند و می خواهند اطلاعاتی درباره شهید محله خود داشته باشند با جستجو در سایت ساجدین و وارد کردن نام شهید مورد نظر می توانند مشخصات، خاطرات، تصاویر و سایر اطلاعات شهید را در سایت ببینند.

وی با بیان اینکه در مدت دو ماه ۲۲۰۰ پست تولیدی در سایت آپلود شده است، گفت: ۱۴۴۲ پست مربوط به معرفی شهدا، ۷۰۰ پست برای معرفی جانبازان و ۲۰ پست متعلق به آزادگان است.

معرفی مدافعان حرم ایرانی و افغانی، معرفی تیپ حضرت عبدالعظیم (ع)، کلیپ ها و تصاویر ماندگار از دیگر بخش های سایت ساجدین ری است که عاملی به آنها اشاره کرد.

۲۸۰۰قهرمان و سرمایه در شهرری وجود دارد/جای باغی به نام شهدا خالیست 

اسلامی مهر از فعالان این مجموعه فرهنگی به ۲۸۰۰ شهید شهرری اشاره کرد و افزود: شهرری بوی امام حسین (ع) می دهد باید این رایحه را پخش کنیم.

وی تصریح کرد: شهدا قهرمانان کشورمان و چراغ راه ما هستند و همواره باید قدردان فداکاری آنها باشیم.

اسلامی مهر با بیان اینکه همه شهدای ایران در طول تاریخ مظلوم بوده اند تصریح کرد: شهدای دفاع مقدس مظلومیت زیادی داشتند و سرمایه های عظیم کشورمان هستند.

وی ادامه داد: چه خوب است باغی برای شهدا اختصاص یابد و به نام هر شهید یک درخت غرس شود که هر کدام از خانواده شهدا بدانند درختی به نام شهیدشان در حال رشد است.

معرفی شهدا عزم فراملی لازم دارد 

حسین نصرالله مدیر بنیاد شهید شهرستان ری در گفتگو با خبرنگار آفتاب ری اظهار داشت: ساجدین ری به عنوان یک NGO ، کار معرفی شهدا را بصورت اساسی و بنیادی انجام می دهد و حرکت بسیار خوبی است.

وی ضمن تاکید بر توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، تصریح کرد: شهدا ستاره هایی هستند که راه را به ما نشان می دهند.

نصرالله با اشاره به این سخن شهید آوینی که گفته است “هرکسی می خواهد قصه ما را بداند قصه کربلا را مطالعه کند”، بیان کرد: امروز هم کسی بخواهد درباره شهید و شهادت بداند حتما باید در جریان دفاع مقدس قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: باید مسیر را برای جوانان مهیا کنیم تا در این برنامه ها وارد شوند و افکار زیادی از منظرهای مختلف به معرفی شهدا بپردازند.

همیشه ساجدینی هستند که ظهر عاشورا نیز ، میان تیر و نیزه و صدای خمپاره ، نماز عشق برپا کنند…

آهای جماعت

حی علی الصلاه

حی علی الفلاح

حی علی الشهادت

” یازهراء س ”

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.