آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

محوریت برنامه‌های هفته ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) مقابله با تهاجم فرهنگی است

به گزارش راگانیوز ،  عباس سلیمی معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام در نشست خبری با اصحاب رسانه برنامه های بزرگداشت هفته ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) را تشریح کرد و گفت: در کشور ایران اسلامی بر اساس آمار ارائه شده شش هزار بقاع متبرکه و امامزاده داریم که هرکدام در جایگاه خود قرار دارند اما جایگاه این محدث والا مقام ممتاز و ویژه است.

وی با اشاره به شخصیت علمی و جهادی حضرت عبدالعظیم(ع) افزود: ایشان امین و معتمد امام معصوم زمان خود بود و طبق روایت امام هادی(ع) می توان از ری به کربلای ایران تعبیر کرد و از رهگذرزیارت ایشان به ثواب زیارت سیدالشهدا(ع) رسید از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب شهرری را که قطب فرهنگی تهران است قبله تهران عنوان کرده اند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) ادامه داد: بارگاه حرم مطهر به سبب دانشگاه قرآن و حدیث، خانه علم، آسمان نما، مرکز نجوم، مرکز آموزش قرآن، کتابخانه و مجموعه آموزشی حکمت که در خدمت شیعیلن است علاوه بر مرکز زیارتی یک مرکز علمی نیز به شمار می رود.

سلیمی اظهار داشت: با گرامیداشت شایسته ولادت حضرت عبدالعظیم(ع)  که از اول ربیع الثانی تحت عنوان هفته بزرگداشت در نظر گرفته شده، در شرایطی که دشمنان در عرصه فرهنگی وارد شده اند بتوانیم این امامزاده عظیم الشان را به جوانان معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه ۷۲ عنوان برنامه در طول این هفته برگزار می شود، گفت: هر برنامه ای هدف اصلی اش معرفی یکی از فرزندان پیامبر(ص) است که از جمله برپایی جشن تکلیف، عیادت از بیماران در بیمارستانها و محافل قرآنی می باشد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) بیان کرد: در روز ولادت جلسه ای با حضور شهردار تهران، شهردار منطقه ۲۰، تعدادی از اعضای شورای شهر و مسئولین شهرستان ری در آستان مقدس برگزار می شود که در آن  مشکلات شهرستان را مطرح و برای رفع آنها تبادل نظر می کنیم.

سلیمی تصریح کرد: روز چهارشنبه ۲۹آذر مصادف با اول ربیع الثانی برنامه جشن تکلیف دانش آموزان، تقدیر از بازنشستگان، عیادت از بیماران و محفل انس با قرآن کریم برگزار می شود و پنجشنبه ۳۰آذر که مصادف با چهلمین روز حادثه زلزله کرمانشاه است، تجلیل از خدام افتخاری نمونه، گل افشانی و عطرافشانی قبور شهدا، محفل انس با قرآن کریم و قرائت دعای کمیل را داریم.

وی درخصوص برنامه های شب ولادت گفت: جشن هیئت نوباوگان حسینی، آئین تویض پرچم گنبد، بازدید عمومی از کارگاه ساخت ضریح جدید حضرت عبدالعظیم(ع) و استقبال از مسافرین در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) توسط خدام از جمله برنامه های اول دی ماه است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام در ادامه تصریح کرد: ویزیت رایگان در دارالشفا کوثر، بازدید رایگان موزه، جمع خوانی خدام، بازدید رایگان از مرکز نجوم، دیدار تولیت آستان با روحانیون شهرری، برگزاری مسابقه های مختلف فرهنگی و مذهبی، برپایی جشن تولد مخصوص فرزندان شهدای مدافع حرم و حضور خادمین حرم در مدارس برای اهدای بسته های فرهنگی به دانش آموزان از جمله برنامه هایی است که در طول این هفته از سوی آستان برگزار خواهد شد.

در بخش دیگری از این نشست تفاهم نامه ای بین آستان مقدس با سازمان بسیج رسانه، شبکه رادیو، شبکه قرآن و خبرگزاری قرآن به منظور همکاری بیشتر در هفته ولادت امضا شد.

افتاب ری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.