آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مخازن شیشه ای پسماند الکترونیک در منطقه ۲۰ تهران جانمایی شد

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ تهران، سید احمد صفوی اظهار داشت: به منظور حذف آلودگی های زیست محیطی از پسماندهای شهری، نصب مخازن ویژه پسماند الکترونیک در منطقه ۲۰۰ تهران آغاز شده است.

صفوی افزود: در حال حاضر ایستگاه های مترو جوانمرد قصاب و شهرری، حوزه علمیه امام حسین(ع)، سرای محله منصوریه و منگل و ساختمان شهرداری ناحیه دو  در منطقه ۲۰ تهران مجهز به این مخازن شده اند و توسعه این طرح در دستور کار قرار دارد.

وی به فعالیت ۲۰ غرفه بازیافت، مستقر در نواحی هفتگانه منطقه ۲۰ تهران اشاره کرد و گفت: علاوه بر مخازن ویژه پسماند الکترونیک، شهروندان می توانند پسماندهای الکترونیک را به غرفه های بازیافت نیز طبق قیمت مصوب، تحویل دهند.

صفوی تصریح کرد: جداسازی پسماندهای الکترونیک از زباله های شهری نیازمند فرهنگ سازی است که ترویج این فرهنگ در غرفه های بازیافت، مراکز فرهنگی، پایگاه های تابستانی، مراکز علمی و آموزشی از سوی کارشناسان بازیافت و با روش های مختلف انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی منابع آب و خاک همواره از دغدغه های مدیریت شهری بوده است، گفت: برای موفقیت این طرح نیازمند مشارکت شهروندان هستیم که برای تحقق این مهم، علاوه بر ارائه آموزش های هدفمند، افزایش دسترسی های محلی به این مخازن را در دستور کار داریم.

شهردار منطقه ۲۰ تهران با اشاره به اینکه مخازن پسماند الکترونیک این منطقه دارای طرحی نو و مبتکرانه است، افزود: جنس این مخازن از شیشه انتخاب شده است تا باعث جلب نظر و ترغیب شهروندان شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.