آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مدالی که بر سینه حسین فهمیده نصب شد منحصر به خود این شهید بزرگوار است

خبرگزاری فارس: مدالی که بر سینه حسین فهمیده نصب شد منحصر به خود این شهید بزرگوار است

به گزارش راگانیوز ، به‌مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی و در آستانه سالروز شهادت حسین فهمیده خانواده شهید فهمیده میهمان آیت‌الله محمدی ری‌شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام بودند.

آیت‌الله محمدی ری‌شهری در این دیدار خطاب به پدر و مادر بزرگوار شهید فهمیده اظهار کرد: فرزند شما این مدال افتخار را دارد که امام راحل عنوان رهبری را به وی داده است و ایشان الگو است، زیرا مدالی که به این شهید داده شد منحصر به خود این شهید بزرگوار است و فکر نمی کنم کسی در گذشته چنین مدالی را دریافت کرده باشد و یا در آینده بتواند به چنین مدالی دست یابد و ما امیدواریم که در قیامت شهدا همه ما را شفاعت کنند.

پدر شهید فهمیده نیز این افتخار را خواست خداوند متعال دانست و گفت: داشتن چنین فرزندی روزی ما بوده است. من آن زمان در بیابان کار می‌کردم همه سعی خود را بر این می داشتم که مالم و رزق خانواده‌ام را از ورود حرام مراقبت کنم.

در این دیدار همچنین به دیدار 20 سال قبل خانواده شهید فهمیده با آیت الله ری شهری نیز اشاره و مطرح شد که پس از حضور ایشان در برنامه، مراسم بزرگداشت شهادت این شهید نوجوان به‌صورت رسمی و با برنامه‌ریزی دنبال شده و به کل کشوری تسری یافت.

مادر شهید فهمیده نیز با تشکر از آیت‌الله محمدی ری شهری  و نیز از برگزارکنندگان مراسم بزرگداشت شهید فهمیده گفت: محمد حسین در حال ورود به کلاس اول راهنمایی بود که ما از قم به کرج آمدیم و او یک سال به دبیرستانی در کرج رفت که حالا به اسم محمد حسین نام‌گذاری شده است.

مادر شهید فهمیده در ادامه با ذکر خاطراتی از فرزند شهیدش گفت: محمد حسین در آن مدرسه یک سال درس خواند و سال دوم را هم رفت اما در مدرسه خیلی فعال بود و برای نقاشی مدرسه و برق کشی و … به معلم‌ها کمک می‌کرد که در سال سوم راهنمایی جنگ شروع شد و او در روز اول مهر به من کمک کرد تا بچه ها را به مدرسه ببرم.

مادر شهید فهمیده در بیان خاطرات خود گفت: محمد حسین در روز اول مهر در خانه وضو گرفت و به بهانه کاری از منزل بیرون رفت و بعدها فهمیدیم که از همان روز برای رفتن به جبهه تلاش‌های خود را آغاز کرده است، او دوچرخه ای داشت که در محل سوار می‌شد روز قبل از رفتنش دوچرخه را خانه دوستش گذاشته بود و گفته بود بعد از سه روز این دوچرخه را به مادرم برگردان و بگو من را حلال کند من رفتم لب مرز.

مادر شهید فهمیده در ادامه بیان خاطراتش گفت: محمد حسین قبلاً هم یک بار به پاوه رفته بود و پاسداران او را برگردانده بودند و ما با خودمان گفتیم باز هم پاسداران او را بر می گردانند و اجازه نمی‌دهند از مرز رد شود.

وی با یادآوری روزی که خبر شهادت محمد حسین فهمیده را شنید بیان کرد: رادیو روشن بود و اخبار می‌گفت که یک دفعه گوینده گفت توجه توجه یک نوجوان 13 ساله امروز نارنجک به کمر بسته و زیر تانک رفته خودش شربت شهادت نوشیده و صدامیان را به درک واصل کرده است. چهره حسین یک دفعه جلوی چشم من آمد. به همسرم گفتم نکنه این پسر 13 ساله حسین من بوده اما پدرش گفت این اتفاق در خرمشهر افتاده بچه ما کجا، خرمشهر کجا! گفتم به خدا این پسر 13 ساله حسین بوده.

مادر شهید فهمیده گفت: بعد از دو روز یک نفر شناسنامه محمد حسین را در آورد و خبر داد که محمد حسین به شهادت رسیده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.