آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مراسم احیای دومین شب قدر در حرم حضرت عبدالعظیم برگزار شد

به گزارش راگانیوز ، مردم شهرری و جنوب استان تهران سحرگاه دوشنبه همزمان با دومین شب قدر و شب شهادت حضرت امیرالمومنین(ع) با حضور در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) همراه با قرآن سرگرفتن و استغاثه به محضر خدای متعال در سوگ مولای متقیان اشک غم ریخته و همنوا با فرزندان داغدیده آن حضرت ناله و مویه کردند.
رواق ها، صحن ها و اطراف حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) مملو از مردم مومن و ولایتمدار شهرری و تهران بود به طوری که مردم در اطراف حرم مطهر از جمله بوستان ها نیز حضور یافته و از طریق تلویزیون های شهری که مراسم را به صورت مستقیم پخش می کرد و با صوت همنوایی می کردند.
قرائت قرآن آغازگر مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان حرم حضرت عبدالعظیم(ع) بود و مرثیه سرائی توسط ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، قرائت دعای جوشن کبیر و سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی و قرآن به سر گرفتن از بخش های دیگر این مراسم معنوی بود.
عضو مجلس خبرگان رهبری در این مراسم معنوی با اشاره به فضایل امیرالمومنین(ع) گفت: مردم در شب بیست و یکم در محضر خداوند و ائمه معصومین(ع) هستند و توحید و امامت که از اصول اساسی اسلام هستند در این شب مهم جلوه گر می شود.
آیت الله سید احمد خاتمی با بیان اینکه افراد مومن نشانه هایی دارند که از آن طریق می توان آنان را شناخت کسب رضایت الهی، صبر درمقابل مصائب و سختی ها، رعایت تقوای الهی و حرکت در مسیر کسب رضایت او و مناجات و عبادت با خدا را از جمله این نشانه ها ذکر کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر حفظ وحدت اسلامی در جامعه تاکید کرد و گفت: امروز دشمنان وحدت ملت ایران را سدی بزرگ در مقابل خود دیده و مادامی که این وحدت در میان ملت ایران هست آنان هیچ حرکت اضافه ای که موجب تضعیف و تحقیر ملت ایران باشد نمی توانند انجام دهند.
مراسم احیای شب بیست و یکم همچنین در آستان مقدس امامزاده های واجب التعظیم شهرستان ری، مساجد، هیات های مذهبی و تکایا نیز با حضور پرشور و گسترده مردم خداجو و مومن شهرستان ری و استان تهران برگزار شد.
حرم مطهر امام خمینی(ره) نیز میعادگاه دیگر عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بود که مراسم احیای شب بیست و یکم را با شوری خاص برگزار کردند.
اعضای بیت حضرت امام(ره) از جمله حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی و جمعی از اعضای هیات دولت از جمله جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری از جمله حاضران این مراسم معنوی بودند.
قرائت قرآن، دعای جوشن کبیر و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت(ع) در رثای امیرالمومنین(ع) از جمله بخش های مراسم احیا در حرم امام(ره) بود و سپس حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری پس از سخنرانی مراسم احیا را برگزار کرد.
شب های 19، 21 و 23 ماه مبارک رمضان، به عنوان لیالی پرفیض و برکت قدر در نزد شیعیان و بسیاری از مسلمانان جهان دارای جایگاه با عظمتی است که در این شب ها به قرائت ادعیه، اقامه نماز و انجام مستحبات و شب زنده داری می پردازند و برای عظمت و اعتلای اسلام و مسلمانان در سراسر دنیا دست به دعا برمی دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.