آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مراسم احیای سومین شب قدر در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد

به گزارش راگانیوز ، مردم شهرری و جنوب استان تهران سحرگاه چهارشنبه همزمان با سومین شب قدر با حضور در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) همراه با قرآن سرگرفتن و استغاثه به محضر خدای متعال خواستار سعادت مسلمانان و جامعه اسلامی و تعجیل فرج حضرت ولیعصر(عج) از درگاه باری تعالی شدند.
رواق ها، صحن ها و اطراف حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) مملو از مردم مومن و ولایتمدار شهرری و تهران بود به طوری که مردم در اطراف حرم مطهر از جمله میدان ها، خیابان ها و بوستان ها نیز حضور یافته و از طریق تلویزیون های شهری یا صوت مراسم که به صورت مستقیم پخش میشد همنوایی می کردند.
قرائت قرآن آغازگر مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان حرم حضرت عبدالعظیم(ع) بود و مرثیه سرائی توسط ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، قرائت دعای جوشن کبیر و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی و قرآن به سر گرفتن از بخش های دیگر این مراسم معنوی بود.
عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه در این مراسم معنوی با بیان اینکه تکبر، حرص و حسادت سه گناه بزرگ جامعه بوده و زمینه انحراف انسان های بزرگ را فراهم کرده اند افزود: همه آحاد جامعه باید قناعت را یک ارزش دانسته و مسابقه ثروت اندوزی راه نیندازند.
حجت الاسلام ناصر رفیعی گفت: رقابت ثروت اندوزی برخی افراد غافل باعث شده است که امر ازدواج جوانان مشکل شده و امروز شاهد 12 میلیون جوان دختر و پسر مجرد در جامعه باشیم.
وی رکود، بیکاری و مشکل ازدواج را از معضلات جدی اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: امروز زیاده طلبی و فزون طلبی عده ای باعث شده است تا ازدواج سخت و طلاق آسان شود در حالیکه رهبر معظم انقلاب بر ازداوج آسان و طلاق سخت تاکید دارند.
مراسم احیای شب بیست و سوم همچنین در آستان مقدس امامزاده های واجب التعظیم شهرستان ری، مساجد، هیات های مذهبی و تکایا نیز با حضور پرشور و گسترده مردم خداجو و مومن شهرستان ری و استان تهران برگزار شد.
حرم مطهر امام خمینی(ره) نیز میعادگاه دیگر عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بود که مراسم احیای شب بیست و سوم را با شوری خاص برگزار کردند.
قرائت قرآن، دعای جوشن کبیر، مرثیه سرایی مداحان اهل بیت(ع) در رثای امیرالمومنین(ع) و مراسم قرآن به سر گرفتن از جمله بخش های مراسم احیا در حرم امام(ره) بود.
شب های 19، 21 و 23 ماه مبارک رمضان، به عنوان لیالی پرفیض و برکت قدر در نزد شیعیان و بسیاری از مسلمانان جهان دارای جایگاه با عظمتی است که در این شب ها به قرائت ادعیه، اقامه نماز و انجام مستحبات و شب زنده داری می پردازند و برای عظمت و اعتلای اسلام و مسلمانان در سراسر دنیا دست به دعا برمی دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.