آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مراسم احیا شب نوزدهم در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد

به گزارش راگانیوز ، زائران و مجاوران خداجو و مومن حضرت عبدالعظیم(ع) با حضور عارفانه و عاشقانه خود در این مراسم معنوی دست نیاز به درگاه بی‌کران رحمت حق برداشته و برای اتحاد و همدلی و نصرت امت اسلامی، رفع گرفتاری‌ها و تعجیل در ظهور حضرت ولیعصر(عج) دعا کردند.
مراسم معنوی اولین شب از لیالی قدر در حرم مطهر عبدالعظیم(ع) با تلاوت قرآن کریم توسط قاریان ممتاز و بین المللی کشور آغاز شد و سپس با قرائت دعای جوشن کبیر و مرثیه سرائی توسط ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ادامه یافت.
سخنرانی یکی از اساتید حوزه علمیه قم بخش دیگر این مراسم باشکوه و معنوی بود.
حجت الاسلام ناصر رفیعی در این مراسم با بیان اینکه شب قدر قلب و نقطه عطف ماه رمضان است افزود: این شب و روز منتهی به آن حرمت بالایی دارد و که باید قدردان آن بود.
وی با بیان اینکه مومنان در این شب و در دعای جوشن کبیر صد مرتبه ندای خلاصی از آتش جهنم سر می دهند افزود: همانگونه که در روایات پیشوایان دینی آمده است اعتقاد به معاد، بهشت و جهنم باعث می شود انسان از گناه و آتش جهنم نجات یابد.
رفیعی گفت:ائمه(ع) به نجات انسان ها از آتش جهنم اهمیت داده اند و مردم را به بهانه های مختلف به موضوع معاد، بهشت و جهنم توجه داده اند و این نشان میدهد نباید جهنم را سبک جلوه دهیم.
وی با بیان اینکه یاد جهنم و معاد باعث سرخی رنگ چهره پیامبر(ص) می شد ادامه داد: اعتقاد به معاد انسان را از دروغگویی، تهمت، اختلاس و فساد مالی باز می دارد چرا که گناه نتیجه ضعف اعتقاد به جهنم و قیامت است.
رفیعی با اشاره به راههای خلاصی انسان از آتش جهنم گفت: پیامبر اعظم(ص) در حدیثی فرموده است کسی که نفس خود را حین ترس، رغبت(به گناه)، شهوت وغضب کنترل کند آتش بر او حرام می شود.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.