آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مراسم تکریم از مادران و همسران شهید در شهرری برگزار شد

راگانیوز- همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین (س) مراسم تکریم از مادران و همسران شهید با حضور برخی از مسوولان دستگاههای اجرایی در محل مسجد ارشاد شهرری برگزار شد.

 

به گزارش  راگا نیوز به نقل ازایرنا، امام جمعه شهرستان ری با اشاره به شخصیت حضرت ام البنین (س) افزود: ایشان در اثر رعایت تقوی بو دوری از گناه به جایگاهی والا در اسلام دیت یافتند.

حجت الاسلام و المسلمین ˈسید علی شاهچراغیˈ اظهار داشت: مادران شهدا نیز با تاسی از این بانوی بزرگ اسلام فرزندان خود را در راه احیا و ولایتمداری زنده ماندن دیدن اسلام تقدیم انقلاب کردند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه حضرت ام البنین (س) به عنوان مادر چهار شهید و همسر شهید و همچنین نقش ایشان به عنوان الگویی برای جامعه اسلامی و جامعه جهانی، بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرری در سالروز وفات این بانوی بزرگوار به تکریم مقام مادران و همسران شهید اقدام نموده است.

وی با اشاره به اینکه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب سال ˈاقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ نامگذاری شده است افزود: باید در راستای ارتقاء و تدوین فرهنگ ایثار و شهادت تلاش جدی صورت گیرد.

شاهچراغی تصریح کرد: همسران و مادران شهید با تاسی از بانوی بزرگوار اسلام و حضرت زینب (س) در بحران جنگ از نظام و انقلاب حمایت کردند و همانند ام البنین و حضرت زینب(س) که پاسدار نهضت عاشورا شدند از نهضت حسینی و دفاع مقدس صیانت کردند.

امام جمعه شهرری تاکید کرد: استکبار جهانی و دشمنان نظام جمهوری اسلامی به دنبال کمرنگ کردن ارکان معنویت در جامعه هستند و همیشه از راههای مختلف برای تحت فشار قرار دادن مردم استفاده کرده اند اما ملت ما با تأسی از آموزه های دینی و اسلامی در مقابل زیاده خواهی دشمنان ایستاده اند و از نظام و ارزش های انقلاب دفاع کرده و اجازه تحقق هیچ یک از توطئه های دشمنان را نداده اند.

شاهچراغی خاطر نشان کرد: امروز همسران، مادران و خانواده های شهدا و ایثارگران سندهای محکم این انقلاب برای حمایت از نظام هستند و به عنوان یکی از ارزشهای مهم انقلاب باید مورد توجه خاص باشند تا با یادآوری فرهنگ شهادت، ایثار و جوانمردی، دشمنان فکر کمرنگ کردن ارزش های انقلاب را از سر بیرون کنند.

شاهچراغی، مادران، همسران شهدا، ایثارگران و جانبازان را سرمایه های عظیم انقلاب دانست و ادامه داد: مادران و همسران شهدا و ایثارگران در طول دفاع مقدس با گذشتن از فرزندان و خانواده خود ایثار بزرگی انجام داده و امروز به عنوان یک الگو و اسوه برای جوانان مطرح هستند.

امام جمعه شهرری تصریح کرد: اقتدار و شکوه امروز ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی در تمامی عرصه ها مرهون از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران و مجموعه ارزشمند ایثار و شهادت است.

بمناسبت 24فروردین و فرارسیدن سالروز وفات حضرت ام البنین(س) که با روز تکریم مادران و همسران شهدانامگذاری شده با حضور امام جمعه شهرری ، شهردار منطقه 20 ، رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرری و برخی از مسوولان و خانواده معظم شهدا از مادران و همسران شهدا در مسجد ارشاد شهرری تقدیر به عمل آمد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.