آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مراسم سومین سالگرد ارتحال آیت الله غیوری در شهرری برگزار شد

 fبه گزارش راگانیوز ؛  مراسم بزرگداشت سومین سالگرد ارتحال عالم ربانی آیت الله سیدعلی غیوری یار دیرین و وفادار حضرت امام خمینی(ره) و امام خامنه ای (مد ظله العالی) در مسجد امام حسن عسگری(ع) شهرری برگزار شد.

آیت الله ری شهری عضو مجلس خبرگان رهبری، صفوی شهردار منطقه ۲۰تهران، حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه موقت شهرری، دکتر کتابی مدیرکل جمعیت هلال احمر استان تهران، محمدی نسب دبیرکل جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام کنگرلو رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، مدیریت کارخانه صنایع نساجی و جمعی دیگر از مسئولان، خانواده های معظم شهدا و مردم مومن ری در این مراسم حضور داشتند.

حجت الاسلام محمد تقی عبدوس ضمن سخنرانی در این مراسم به بیان ویژگیهای بارز آیت الله غیوری پرداخت و اظهار داشت: یکی از مباحث مهم قرآن کریم بحث سنت ها است. منظور از سنت قانون است. این جهان بدون مدیر اداره نمی شود خداوند سنت ها را مدیریت می کند.

دبیر جامعه وعاظ تهران ادامه داد: یکی از این سنت ها، سنت جبران است یعنی کسی که کار خوبی انجام بدهد خداوند در این دنیا کار او را تلافی و جبران می کند.

وی با بیان اینکه هرکسی در راه خدا انفاق کند خدا جایگزین می کند، گفت: انفاق فقط مال نیست گاهی ممکن است کسی آبرو، علم، وقت و مسئولیت خود را انفاق کند.

حجت الاسلام عبدوس با اشاره به آیه ۸۴سوره قصص بیان کرد: در این آیه آمده است؛ هر کس کار خوبی انجام بدهد خداوند پاداشی بهتر از آن به او می دهد.

مدرس حوزه علمیه اضافه کرد: طبق آیه ۱۶۰سوره انعام، هر کسی کار خوبی انجام دهد خداوند ۱۰برابر کار نیک او را جبران می کند.

وی به داستان گاو بنی اسرائیل اشاره کرد و افزود: بزرگترین سوره قرآن بقره است که ۲۸۶ آیه دارد و ۷ آیه آن راجع به این داستان است و به قدری این داستان مهم است  که خداوند کل این سوره را به نام گاو(بقره) نامیده است که مفهوم این داستان نیز به سنت جبران مربوط می شود.

حجت الاسلام عبدوس در ادامه تصریح کرد: آیت الله غیوری با  زندگی ساده ای که داشت همواره در امور خیریه فعالیت می کرد و د‌ر مسیر خد‌متگزاری به مکتب اسلام و مرد‌م، دست نیازمندان و فقرا را می گرفت.

مجید شیرخدا مدیرعامل مجتمع و صندوق قرض الحسنه امام حسن عسگری(ع) گفت: موسسه خیریه باقیات صالحات در سال ۷۳ توسط شخص آیت الله غیوری تاسیس شد و هدفش کمک به روحانیون نیازمند و کسانی بود که در شرف ازدواج هستند. پس از تکمیل اساسنامه آن به حضور مقام معظم رهبری اعلام آمادگی همکاری موسسه را اعلام کرد و آیت الله خامنه ای نیز ایشان را به عنوان نمایندگی ولی فقیه انتخاب کرد.

وی با بیان اینکه مسجد امام حسن عسگری(ع) قبل از پیروزی انقلاب توسط آیت الله غیوری تاسیس شد، افزود: شخصی از شهرری به حضور امام خمینی(ره) در نجف مراجعه کرده بود که امام راحل فرمودند؛ برای مسائل خود در ری به سید علی غیوری مراجعه کنید.

آیت الله سیدعلی غیوری؛ نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، امام جمعه سابق شهرری و نماینده مردم تهران در چهارمین دوره مجلس شورای اسلامی بود که پس از سال‌ها مجاهد‌ت انقلابی، سیاسی، علمی و خد‌مات گسترد‌ه عام‌المنفعه د‌ر نقاط مختلف کشور و به ویژه در جنوب تهران در ۲۷ آذر ۱۳۹۳ به علت ایست قلبی در  تهران درگذشت و به فرزند شهیدش(سید حسن) پیوست و در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به خاک سپرده شد.

آیت‌الله غیوری‌ علاوه‌ بر فعالیت‌های‌ سیاسی‌، در امور فرهنگی‌ و عمرانی‌ فعال‌ بوده‌ و به‌جز احداث‌ مسجد و مدرسه‌ در شهر ری‌، به‌ هنگام‌ تبعید برای‌ خرید زمین‌ مدرسه‌ی‌ عترت‌ قم‌ مساعدت‌ نمود.

افتاب ری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.