آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مراسم شیرخوارگان حسینی در حرم عبدالعظیم(ع) برگزار شد

به گزارش راگانیوز ، این مراسم پرشور جمعه ۲۳ شهریور ماه از ساعت ۹ الی ۱۱ صبح با حضور عاشقان حسین بن علی (ع) و اهل بیت طاهرینش در مصلای بزرگ شهرری برگزار شد.
براساس این گزارش در این مراسم مادران با پوشیدن لباس‌های هم شکل به نوزادانشان و بستن سربندهایی بر پیشانی آنان که بر روی آن نام مبارک حضرت علی اصغر(ع) و شهدای کربلا نقش بسته بود، عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت(ع) به تصویر کشیدند.
این مادران همراه با نوزادان خود در عزای حضرت علی اصغر(ع) و به یاد مظلومیت حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان به اقامه عزا پرداختند.
یکی از مادران شرکت کننده در همایش شیرخوارگان حسینی با چشمانی پر اشک و در حالی که کودکش را برسر دست نگه داشته بود به خبرنگار ایرنا گفت: جگرگوشه های ما سربازان شیرخواره حضرت امام حسین (ع) هستند.
زهرا سلامی افزود: حضرت اباعبدالله (ع) برای احیای دین تمام هستی خویش را فدای دین خدا کرد و ما باید از همین دوران شیرخوارگی به کودکان خود بیاموزیم اینچنین پاکباخته و دلباخته خداوند و اهل بیت(ع) باشند.
در آیین روز بزرگداشت مقام حضرت علی اصغر(ع)، حجت الاسلام والمسلمین سید جلال موسویان به ایراد سخنرانی مذهبی در خصوص دلایل بروز واقعه کربلا پرداخت و مجتبی باقری نیز با خواندن ذکر مصیبت خاندان عصمت و طهارت(ع) به یاد مظلومیت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مرثیه سرایی کرد.
همایش شیرخوارگان حسینی هر ساله در سراسر کشور به یاد مظلومیت علی اصغر (ع) حضرت امام حسین(ع) برگزار می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.