آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مراکز فرهنگی و حوزوی نقش مهمی در تبیین شخصیت حضرت عبدالعظیم(ع) دارند

 

به گزارش راگانیوز آیت الله ‘محمد محمدی ری شهری’ روز دوشنبه در جلسه هماهنگی هفته بزرگداشت میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اظهار داشت: شخصیت علمی، جهادی، رفتاری، فرهنگی و مذهبی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) آنگونه که شایسته است، تبیین و معرفی نشده است.

وی افزود: تبار حضرت عبدالعظیم (ع) با چهار واسطه، به سبط اکبر پیامبر(ص) و خاندان وحی میرسد، ‘احمد بن علی نجاشی’ از ارکان علم رجال درباره نسب این بزرگوار می نویسد: هنگامی که جنازه او را برای غسل برهنه می کردند، در جیب لباس وی نوشته ای یافت شد که در آن ، نسبش این گونه ذکر شده بود: من ابوالقاسم، عبدالعظیم بن عبدالله بن علی بن حسن بن زید بن علی بن حسن بن علی بن ابی طالب هستم.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تاکید کرد: تبیین جایگاه حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و آستان مقدس این امامزاده ، مستلزم همراهی و همکاری همه دستگاهها و نهادهای فرهنگی و علمی است.

آیت الله شهرری گفت: برای تحقق این مهم می توان از تریبون نمازجمعه و مساجد به عنوان یکی از ظرفیت های یژه و مناسب برای معرفی و تبیین اندیشه حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به صورت علمی و کارشناسی استفاده کرد.

وی همچنین با اشاره به نقش رسانه های جمعی در ترویج فرهنگ علوی و معارف الهی، افزود: نقش رسانه ها به ویژه صدا و سیما در توسعه و ترویج فرهنگ علوی و ارزش ها و آموزه های دینی در داخل و خارج کشور، بسیار مهم و قابل توجه است.

نشست هماهنگی و برنامه ریزی هفته بزرگداشت میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) که با حضور جمعی از مسوولان استان تهران و شهرستان ری در دفتر تولیت این آستان برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.