آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مسؤولان به طور خاص به شهرری و حرم حضرت عبدالعظیم(ع) توجه کنند

به گزارش راگانیوز ، جلسه هماهنگی ستاد هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) با حضور آیت‌الله محمدی‌ری‌شهری و جمعی از مسؤولان شهرستان ری و استان تهران و مدیران برخی نهادهای فرهنگی برگزار شد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در این نشست ضمن بیان اینکه بزرگداشت حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) یکی از مصادیق بارز تعظیم شعائر الهی است، گفت: کسانی که علاقه‌مند به اهل‌بیت (ع) هستند، باید احساس مسؤولیت کنند و به‌خصوص مردم تهران و مسؤولان این شهرستان عنایت ویژه‌ای برای برگزاری بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم (ع) داشته باشند.

وی برخی اقدامات برای بزرگداشت حضرت عبدالعظیم (ع)را خارج از توان جمع حاضر ذکر کرد و افزود: نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر تهران ضرورت دارد به‌طور خاص نسبت به منطقه ری و حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) احساس مسؤولیت و توجه داشته باشند؛ زیرا طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، ری قبله تهران و بهترین ملجأ و پناه معنوی برای مردم تهران و شهرستان‌های اطراف آن است.

محمدی‌ ری‌شهری با بیان اینکه نیاز است هریک از مسؤولان در حوزه‌های مسؤولیتی که دارند برنامه‌ای خاص برای بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم (ع) تدارک ببینند، افزود: بزرگداشت حضرت عبدالعظیم (ع) باید بستری باشد که نیازهای فرهنگی جامعه را در آن مدنظر قرار دهیم و همچنین طرح‌های فرهنگی خود را تحت شعاع رهنمودهای حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) اجرا کنیم.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) تجلیل از بانیان خیر را یکی دیگر از اقدامات در بزرگداشت حضرت عبدالعظیم (ع) ذکر کرد و گفت: این کار برای رشد کمی و کیفی خدمات آستان مؤثر است و تجلیل از بانیان خیر برای تشویق دیگران برای خدمت تأثیر فراوان دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از اقدامات مهم فرهنگی در جهت اشاعه و نشر فرهنگ اسلام ناب معارفی است که توسط حضرت عبدالعظیم (ع) نقل شده است که مناسب است برای مردم به‌ویژه در نمازهای جمعه و در هفته ولادت آن بزرگوار تبیین شود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) تأکید کرد: در هفته بزرگداشت آن حضرت باید از کارهای تکراری و خسته‌کننده اجتناب شود و کارهای اثرگذار بخصوص برای نسل جوان و کودکان انجام شود.

محمدی‌ ری‌شهری یکی از کارهای مهم در هفته ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را بهره‌برداری از حکمت‌های آن حضرت در برنامه‌های شبکه‌های صداوسیما و تابلوهای فرهنگی شهرداری‌ها و سایر نهادهای فرهنگی و تبلیغی بیان کرد.

در ابتدای این نشست، معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) به تشریح برنامه‌های هفته بزرگداشت میلاد حضرت عبدالعظیم (ع) پرداخت و چهارشنبه 29 آذرماه تا سه‌شنبه 5 دی‌ماه (اول تا هفتم ربیع‌الثانی) را هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم (ع) اعلام کرد و در ادامه مسؤولان شهر نیز به ارائه نظرات خود پرداختند.

 

شهردار انلاین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.