آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مسابقات قرآنی شهرستان ری با حضور500 برگزیده برگزارمی شود

مسوول امور فرهنگی اجتماعی اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان ری گفت: سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم شهرستان ری با حضور 500 نفر از افراد برگزیده دارالقران ها و موسسات قرآنی این شهرستان بزودی برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین ‘حسن خانی’ روز پنجشنبه در گفت وگوبا ایرنا با بیان اینکه این دوره از مسابقات درسه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزارخواهد شد، اظهار داشت: مرحله شهرستانی این دوره در دو مقطع سنی زیر شانزده سال(شکوفه ها) و بالای شانزده سال در رشته های مفاهیم قرآنی و حفظ و قرائت در نیمه دوم مهرماه در شهرستان ری اجرا می شود.

وی افزود: در این مسابقه شرکت کنندگان در رده سنی زیر شانزده سال در رشته های حفظ 1 و 2 و 5 جز قرآن و همچنین حفظ 20 جز و کل قرآن و شرکت کنندگان در رده سنی بالای 16 سال در رشته های حفظ 10 ، 20 و 30 جز قرآن با هم بطور جداگانه به رقابت می پردازند.

مسوول امور فرهنگی، اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری در خصوص برنامه های دهه کرامت اظهار داشت: بزرگداشت و تکریم امامزادگان شاخص در شهرستان از جمله امامزاده ابوالحسن و امامزاده عبدالله با حضور اقشار مردم و جمعی از مسوولان با اجرای برنامه های غباروبی ، سخنرانی، مداحی و تقدیر از خادمان نمونه ، افتتاح رادیو آستانه در بقعه بی بی شهربانو از جمله اقداماتی است که طی این ایام اجرا می شود.

وی همچنین از برگزاری مسابقه مفاهیم عمومی قرآنی خبر داد و افزود: در این مسابقه سوالاتی از مفاهیم عمومی سوره مبارکه لقمان مطرح و پیش بینی می شود که تعداد 40 هزار نفر در این مسابقه شرکت کنند و در پایان به چهارده نفر جوایز ویژه و به 50 نفر نیز جوایز فرهنگی اهدا می شود .

خانی با بیان اینکه این مسابقه از اوایل مهرماه آغاز می شود و قرعه کشی در عید غدیرخم انجام خواهد شد، ادامه داد: شرکت کنندگان در این مسابقه می بایست به بقاع متبرکه شهرستان مراجعه وسوالات مربوطه را دریافت و پس از پاسخگویی مجددا به همان مکان تحویل دهند .

مسوول امور فرهنگی اجتماعی اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان ری برگزاری جشن ویژه ولادت امام رضا (ع) در تمامی بقاع متبرکه و برپایی برنامه قرآنی ویژه برای پرسنل اداره اوقاف و خانواده های آنان بصورت تلفنی و غیر حضوری از دیگر برنامه های دهه کرامت عنوان داشت.

ایام مبارکه دهه کرامت همزمان با ششم شهریور ولادت حضرت معصومه(س) آغاز شده و تا شانزدهم شهریورماه سالجاری ولادت با سعادت حضرت امام رضا(ع) ادامه دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.