آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مشارکت در سرشماری وظیفه ای ملی و اخلاقی بر عهده تمام دستگاهها و آحاد مردم است

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، هدایت الله جمالی پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در جلسه بررسی اجرای میدانی سرشماری نفوس و مسکن در جمع مدیران اجرایی شهرستان ری، اظهار داشت: مشارکت در سرشماری عمومی نفوس و مسکن یک وظیفه ملی و اخلاقی است که تنها کار یک دستگاه نیست بلکه بر عهده تمام مسؤولان و آحاد مردم می باشد.
وی با اشاره به اینکه همه دستگاهها بایستی برای توسعه، تحول و پیشرفت کشور و برنامه‌ریزی‌های آن احساس تکلیف و مسؤولیت کنند، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازهای این امر داشتن آمار و اطلاعات دقیق از مردم و اوضاع جامعه به‌منظور برنامه‌ریزی برای آینده است.
جمالی پور گفت: تلاش می کنیم این امر مهم و حیاتی برای توسعه کشور هرچه بهتر انجام بگیرد چراکه آمار جمعیت به طور مستقیم با رفاه اجتماعی مردم ارتباط دارد.
وی با بیان اینکه سرشماری مبنای اطلاعات کشور است، تصریح کرد: اگر این امر بصورت صحیح و دقیق انجام نشود، موجب ضرر می شود که جبران آن سخت است.
فرماندار ویژه شهرستان ری بیان کرد: طبق قانون، ملاک تعیین جمعیت در کشور، سامانه آمار است لذا این مهم باید با قصد وطن دوستی و خدمت به مردم در نظر گرفته شود.
جمالی پور شهرداران و دهیاران را مؤثرترین نهاد دانست که در معرض جمعیت هستند و می توانند نسبت به تشویق افراد برای ثبت نام اینترنتی تأثیر مثبتی داشته باشند.
وی با اشاره به هرینه های مصرفی برای اجرای این طرح گفت: در صورتی که آمار جمعیت به طور واقعی ایجاد و اصلاح شود، هزینه های مصرفی جبران شده و حتی سوددهی نیز به دنبال دارد.
معاون استاندار تهران در خصوص سرشماری زندانیان، ابراز کرد: طبق توافقات انجام گرفته با ستاد کل نیروهای مسلح، اطلاعات زندانیان به عنوان ساکنین ثبت می شود تا جهت رفاه عمومی این افراد تدابیر لازم اتخاذ شود.
جمالی پور با اشاره به مسائل مطرح شده درخصوص پهنای باند و تهیه خودرو برای آمارگیران شهرستان تأکید کرد: پیگیری های لازم جهت حل مسائل انجام می شود تا عملیات میدانی سرشماری عمومی نفوس و مسکن بدون هیچ مانعی و به بهترین شکل در شهرستان ری شروع شود.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.