آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

معاون شهردار تهران مشکلات اهالی دولت‌آباد شهرری را بررسی کرد

معاون شهردار تهران مشکلات اهالی دولت‌آباد شهرری  را بررسی کرد

به گزارش خبرنگار راگانیوز در جنوب استان‌تهران، به منظور تجلیل از مقام شامخ شهدا و دلجویی از خانواده آنان، حجت‌الاسلام و المسلمین میثم امرودی با خانواده شهیدان جعفر، رضا و صادق شجاعی‌فرد و شهید ناصر صدقی دیدار کرد.

در حاشیه این دیدار، نصیری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه بهترین سبک زندگی، سبک زندگی شهدا است، گفت: بازدید از خانواده معظم شهدا از وظایف ماست و حضور سازمان‌ها و نهادهای دیگر همچون شهرداری در این دیدارها قوت‌قلبی دو چندان برای این خانواده‌های معظم است .

وی افزود: این دیدارهای دوره‌ای از خانواده‌شهدا از سوی مدیریت‌شهری به خوبی انجام شده و  گامی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

منصور کتانباف شهردار منطقه 20 نیز تکریم خانواده های معظم شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، توجه به معنویات، ارزش‌ها و باورهای دینی را از اهداف این دیدارها برشمرد و گفت: پیشرفت و سربلندی ایران‌ اسلامی در عرصه‌های مختلف مدیون خون شهداست و گرامیداشت یاد و خاطره از جان‌گذشتگی‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام و پاسداشت اهداف آنان وظیفه و تکلیف آحاد مردم و به‌ویژه مسئولان است.

حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی ضمن گفت‌وگو با خانواده معظم این شهدا در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفت و با بیان اینکه خدمت‌گزاری به خانواده معظم شهدا و جانبازان گرانقدر توفیق الهی است با اهدای لوح تقدیر و هدیه از صبر و استقامت این خانواده شهدا تجلیل کرد.

همچنین معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ضمن حضور در مسجد جامع المهدی(عج)  شهرری بعد از اقامه نماز ظهر و عصر با نمازگزاران دیدار کرد و به نیابت از شهردار تهران به بررسی مسائل و مشکلات نمازگزاران پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی در جمع نمازگزاران گفت: منزل، مسجد، مدرسه و محله از نقاط هدف گذاری شده از سوی حوزه فرهنگی مدیریت شهری تهران است و مجموعه فعالیتهای آن نیز با محوریت این چهار مورد به اجرا در می آید.

امرودی با اشاره به اینکه اگر بناست اتفاقی بیفتد باید از مساجد شروع شود، افزود: در دوره 10 ساله اخیر ؛ مدیریت‌شهری موفق شده تعداد مساجد شهر تهران را  1786 به 1999 مورد افزایش دهد و این در حالی است که تمامی فعالیت‌های فرهنگی نیز به موازات فعالیت‌های مساجد در محله ها اجرا می‌شود.

وی بر احیای محله‌ها با هدف شناخت بیشتر و ارتباطات موثر تاکید کرد و ادامه داد: مدارس در محلات باید به پاتوق محله تبدیل و محلی برای اجرای فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی شهروندان شود.

منصور کتانباف گفت: طرح آسمان آبی، زمین‌پاک و خط سفید با هدف ارتقاء سطح زندگی و انضباط اجتماعی شهروندان طی دو سال گذشته در مناطق پایتخت در قالب آموزش‌های هدفمند اجتماعی به اجرا درآمده که اکنون شاهد اثربخشی این اقدام فرهنگی هستیم.

کتانباف طرح آموزشی فرهنگی آسمان آبی، زمین پاک و خط سفید و ترویج استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را حائز اهمیت خواند و کاهش آمار تصادف‌های رانندگی در منطقه 20 را یکی از مهمترین نتایج اجرای طرح آموزشی خط سفید برشمرد .

شهردار منطقه 20 در خصوص موفقیت طرح آسمان آبی، زمین‌پاک که در قالب آموزش چهره به چهره مدیریت پسماند و تولید زباله‌شهری در حال اجراست نیز گفت: طی دو سال گذشته میزان تفکیک پسماند از مبدا منطقه 20 از 10  به 17 درصد افزایش داشته که در تلاشیم این میزان را به 30 درصد برسانیم.

مسجد جامع‌المهدی(عج) در محله دولت‌آباد منطقه 20 واقع شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.