آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

معاون فرماندار ری: استقرار اداره تعزیرات در فرودگاه امام (ره) ضروری است

به گزارش راگانیوز، مجتبی خانجانی روز سه شنبه در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: در صورتی که تا روز یکشنبه (24 تیرماه) مشکلات ناشی از استقرار این نهاد قضایی در فرودگاه امام خمینی (ره) حل نشود، تمام عواقب آن بر عهده مسئولان فرودگاه خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: فرودگاه امام خمینی (ره) در حوزه شهرری قرار دارد و استقرار اداره تعزیرات حکومتی در این محل از اولویت های فرمانداری بوده و باید هر چه سریعتر در این زمینه اقدام شود.
نماینده حراست فرودگاه امام خمینی (ره) نیز در مورد تاخیر استقرار اداره تعزیرات در فرودگاه گفت: با توجه به گنجایش سالانه 6 میلیون نفری فرودگاه امام (ره)، 9 میلیون نفر تردد می کنند که با این حجم زیاد از مسافر با کمبود فضا مواجه هستیم.
علی روحی اظهار داشت: سیاست های سیستم هوانوردی از طریق سازمان هواپیمایی کشور اعمال می شود و دستورات لازم در این زمینه باید ابلاغ شود.
سالانه در حدود 9 میلیون مسافر از فرودگاه امام (ره) با 40 شرکت هواپیمایی به بیش از 60 مقصد بین المللی پرواز می کنند که حجم کشفیات قاچاق کالا در این فرودگاه برابر با کشفیات در کل فرودگاه های کشور است.

** ساماندهی انبارهای ری نقش موثری در پیشگیری از قاچاق دارد
رئیس اتحادیه انبارداران شهرستان ری نیز در ادامه این جلسه گفت: شناسایی وساماندهی انبارها در پیشگیری از قاچاق کالا نقش مهم و موثری دارد.
محسن کشاورز افزود: خلاء قانونی در زمینه ارائه مجوز به انباردارانی که چندین شریک دارند، وجود دارد که با حل این معضل تخلفات بسیاری شناسایی و برخورد نیز بهتر انجام می گیرد.
وی با بیان اینکه بیشترین تخلفات و قاچاق در انبارهای بدون مجوز انجام می شود، افزود: بیشترین تخلفات و قاچاق در انبارهای بدون مجوز و خارج از محدوده شهری انجام می شود.
60 درصد از کالاهای کشور در انبارهای شهرستان ری ذخیره و سپس به سایر نقاط کشور ارسال می شود.
در حال حاضراتحادیه انبارداران این شهرستان بالغ بر80 درصد واردات را ذخیره سازی و 95 درصد از لجستیک استان تهران را پشتیبانی می کند.
فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در ادامه با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا باید در اولویت قرار گیرد، گفت: قاچاق کالا ضربه ای مهلک به تولیدات داخلی است و مانع توسعه و پیشرفت کشور در این حوزه می شود.
هدایت الله جمالی پور اظهار داشت: بخشی از معضلات کشور ناشی از غفلت های صورت گرفته بوده که صنعت را با مشکل مواجه کرده است.
وی با بیان اینکه ظرفیت های تولیدی کشور فراوان است، افزود: در زمینه حمایت از تولیدات داخلی با برنامه ریزی و سیاستگذاری دقیق می توان اقدامات جدی انجام داد و گام های موثری برداشت.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از 860 هزار نفر از مهمترین شهرستان مذهبی و سیاسی استان تهران است که دارای چهار شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.