آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

معاون فرماندار ری: شهرستان ری رتبه اول تولید گندم در استان تهران را دارد

به گزارش راگانیوز  از فرمانداری ویژه شهرستان ری مهدی مجیدی در نشست کمیته برداشت غلات و کلزای شهرستان ری با اشاره به اهمیت شهرستان ری در تولید محصولات زراعی به ویژه غلات و لزوم افزایش زمان کار سیلوها و مراکز خرید گندم در فصل برداشت، اظهار داشت: در سطح شهرستان ری 70 هزارتن گندم و 35 هزارتن جو تولید می شود.
وی افزود: سیاست دولت در خرید جو درسال زراعی جاری تغییر یافته و محصول جو از طریق بورس کالا به فروش میرسد که طی این فرایند 3 روز پس از فروش محصول جو در بورس ، وجه آن به حساب کشاورز واریز میگردد و مابقی آن از طرف دولت پرداخت خواهد شد.
مجیدی ضمن بیان اینکه سطح کشت گندم به میزان 11 هزار و 500 هکتار، جو به میزان 8 هزار هکتار و کلزا 100هکتار است افزود: با توجه به این که حدود یک سوم غلات استان تهران در شهرستان ری کشت گردیده است در فصل زراعی جاری 3 کلینیک گیاه پزشکی با 15 کارشناس نسبت به پایش اراضی جهت مبارزه با علفهای هرز و آفات به ویژه غلات اقدام نمودند.
وی خطاب به شرکت پخش فراوردهای نفتی شهرستان ری تاکید نمود: با اعلام اینکه امکان سوخت رسانی از طریق جایگاهها، وانت های سیار دارای مخزن سوخت در سطح روستاها وجود ندارد ، آمادگی لازم را جهت سوخت رسانی سریع همانند ضوابط سال گذشته به کمبایندارن منطقه داشته باشند.
معاون فرماندار ری افزود: شرکت پخش فراوردهای نفتی شهرستان ری با تائید جهادکشاورزی شهرستان نسبت به تامین سوخت مورد نیاز کمباینهای فعال در برداشت غلات و کلزا اقدام نماید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.