آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)از برنامه‌های هفته ولادت در حرم شاه عبدالعظیم خبر داد

به گزارش راگانیوز ؛ عباس سلیمی ، در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه تهران گفت: از روز یکشنبه ۱۸ آذر، هفته بزرگداشت ولادت محدث والامقام حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با برنامه‌های متنوعی در آستان این حضرت آغاز شده و تا روز شنبه ۲۴ آذر، مصادف با شب ولادت امام حسن عسکری (ع) ادامه خواهد داشت.
وی ضمن دعوت از مردم به منظور حضور در این برنامه‌ها گفت: سه‌شنبه ۲۰ آذر، شب میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) است و ویژه برنامه‌ای برای آن شب برنامه‌ریزی شده است.
معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم (ع) با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) مورد علاقه مردم ری، تهران و شیعیان جهان اسلام است، گفت: امام هادی (ع) زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را به مثابه زیارت حضرت سیدالشهدا دانسته و مقام معظم رهبری هم به برکت وجود این سید جلیل القدر، ​ شهرری را قبله تهران نامیده اند .

سلیمی افزود: از سال ۱۳۶۹ که تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به حجت الاسلام والمسلمین محمدی ری شهری سپرده شد، شاهد اقدامات خوبی در آن آستان هستیم.
وی همچنین گفت: از مردم استان تهران و شهر‌های اطراف به خاطر حضور در راهپیمایی عظیم اربعین در آستانه مقدس عبدالعظیم حسنی (ع) تشکر می‌کنم.
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) تصریح کرد: به برکت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) هم اکنون مراکز علمی و فرهنگی متعددی در این آستان فعالیت می‌کنند که می‌توان به مهد کودک، دبستان، راهنمایی، دبیرستان، دانشگاه علوم و حدیث و حوزه علمیه و همچنین مرکز قرآنی، کتابخانه، موزه، تالار علم، آسمان‌نما و مرکز نجوم اشاره کرد.
سلیمی گفت: در مرکز آموزش قرآن آستان، سالیانه بیش از ۴ هزار نوجوان و جوان تحت آموزش قرآن قرار می‌گیرند و آستان علاوه بر پذیرش سالیانه بیش از ۱۰ میلیون نفر از زائران با حضور روحانیون و بانوان حوزوی در مراکز پاسخگویی به سوالات شرعی و مشاوره در امور خانواده در خدمت مردم به ویژه جوانان عزیز است، همچنین مرکز درمانی دارالشفای آستان سالیانه به بیش از ۷۵۰ هزار نفر از مراجعه کنندگان، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌دهد.
معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) ادامه داد: هفته فرهنگی ری طبق نظر امام جمعه این شهرستان برای اولین بار منطبق با هفته ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بوده و قرار است برنامه‌های ویژه‌ای به صورت مشترک اجرا شود.
سلیمی اظهار داشت: در روز سه‌شنبه بیستم آذر و همزمان با روز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) زائران محترم می‌توانند از کارگاه ساخت ضریح جدید حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و همچنین موزه این آستان بازدید کرده و با خدمت افتخاری به این آستان و مشارکت در امور خیر و نذورات با ابعاد مختلف فعالیت‌های این آستان آشنا شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.