آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

معرفی کتاب “بانوی مهتاب” در کتابخانه شهید مطهری شهرستان ری

به گزارش راگانیوز به نقل از  روابط عمومی اداره کتابخانه های شهرستان ری، در این نشست 6 نفر به معرفی و ارائه کتاب‌های خوانده شده خود پرداختند که خلاصه‌ای از کتاب‌های ارائه شده به شرح ذیل است:

در ابتدا علیرضا شکوری کتاب “گهواره طوفان: علی اصغر (ع) طوفانی در گهواره عاشورا” نوشته محبوبه زارع را معرفی کرد؛  این مجموعه ادبی – داستانی  با بهره جستن از نثری روان و با استناد به منابع تاریخی معتبر، به معرفی شخصیت های کوچک حادثه کربلا (امام باقر، قاسم بن حسن، عبدالله بن حسن، طفلان مسلم، علی اصغر و رقیه(ع)) می پردازد و با بیانی عاطفی، تصویرهایی از آن واقعه بزرگ را به گونه ای ملموس پیش روی مخاطب نوجوان می نهد.

کتاب “بانوی مهتاب” نوشته مرتضی دانشمند را خاطره جعفری اینطور معرفی نمود؛ “بانوی مهتاب” مجموعه ای از داستان های کوتاه برای کودکان و نوجوانان است که نکته های اخلاقی و دینی را در قالب داستان آموزش می دهد.

کتاب “دوست مهربان کبوترها: داستان هایی از زندگی امام رضا (ع)” نوشته محبوبه زارع را فاطمه غلامیمعرفی کرد؛ در این جلد از کتاب، داستان هایی آموزنده از زندگانی امام رضا (ع) می خوانیم و خاطره ها را در آغوش محبتش ورق می زنیم.

در ادامه امیرحسین حسینی کتاب “کله پوک و عاقل: بیست افسانه ترکمنی” تالیف عبدالرحمن دیه جی را برای حاضرین معرفی کرد؛ کله پوک و عاقل مجموعه ای است از 20 افسانه که از زبان ترکمنی به فارسی ترجمه شده اند: یک وجبی و سگش، کله پوک و عاقل، قصر دیوها، اسب دریایی، موش حریص، مار چهل سر، گلنار و افسانه های دیگر.

کتاب “کودکان گمشده: داستانهایی از زندگی امام حسین (ع)” نوشته محمود پوروهاب را آرمین حسنی اینطور ارائه داد: در این کتاب داستانهایی آموزنده از زندگانی امام حسین (ع) می خوانیم و خاطره ها را در آغوش محبتش ورق می زنیم.

در پایان امید حاتمی کتاب “پیامبر و قصه هایش” اثر غلامرضا حیدری ابهری را معرفی کرد و گفت: کتاب پیامبر و قصه هایش مجموعه پنج جلدی که هر جلد، 14 حکایت از زندگی رسول خدا (ص) است که به قلم حجت الاسلام حیدری ابهری بازنویسی شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.