آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

معرفی ۸۱ روستایی شهرستان ری برای ساخت مسکن به بانک

به گزارش راگانیوز ، مهدی نخعی اظهار داشت: در پی ابلاغ پرداخت وام قرض الحسنه ۲۵۰ میلیون ریالی به منظور ساخت مسکن، از ابتدای امسال تاکنون ۸۱ روستایی درخواست خود را به شعبه های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این شهرستان استان ارائه داده اند.
به گفته وی تاکنون ۳۳ متقاضی معرفی شده به بانک های عامل موفق به بستن قرارداد و دریافت تسهیلات بانکی برای ساخت مسکن شده اند.
مقاوم سازی بافت های فرسوده با توجه به تعدد فراوان این نوع بافت ها و قرار گرفتن این شهرستان بر روی گسل های زلزله از ضروریات به شمار می رود، هم اکنون ۵۶ هزار و ۲۳۷ واحد مسکونی روستایی در این شهرستان وجود دارد که ۳۳ هزار و ۷۸۲ واحد آن فرسوده است.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ری اضافه کرد: تسهیلات قرض الحسنه ارزان قیمت طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی با ارائه پروانه ساخت و بدون سپرده گذاری و نوبت دهی با دوران مشارکت ۱۵ ساله از طریق بانک های عامل در شهرستان در حال پرداخت به متقاضیان است.
وی تصریح کرد: همچنین در سال گذشته نیز ۳۲۰ متقاضی دریافت تسهیلات مسکن روستایی به بانک ها معرفی شدند که ۳۰۴ متقاضی موفق به انعقاد قرارداد شدند.
نخعی یادآور شد: سال گذشته ۱۸۰ میلیون ریال تسهیلات برای ساخت و ساز هر واحدهای مسکونی بر روی اراضی و ۲۰۰ میلیون ریال برای بافت های فرسوده پرداخت می شد که امسال به ۲۵۰ میلیون ریال افزایش یافت.
وی ادامه داد: همچنین تسهیلات تعمیرات مسکن نیز به روستائیان تعلق می گیرد و بناهایی که از مقاومت و ماندگاری مطلوبی برخوردار نیستند تا سقف ۵۰ میلیون ریال از این تسهیلات استقاده می کنند.
نخعی با اشاره به اینکه توانایی روستائیان ری در ساخت و ساز کاهش یافته است، عنوان کرد: افزایش قیمت مصالح، دستمزد کارگر و بنا و همچنین افزایش اجاره خانه ها از عوامل عدم تمایل مردم به ساخت و ساز بافت های فرسوده به شمار می رود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.