آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

منشا انتشار بوی نامطبوع در جنوب استان تهران بررسی شد

 به گزارش راگانیوز به نقل از  روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، مسئولان حاضر به بررسی فرآیند بازیافت و تبدیل زباله در مجتمع آرادکوه کهریزک، تصفیه خانه های اسلامشهر و فرودگاه امام خمینی(ره) و همچنین برخی واحدهای صنعتی از جمله دامداری ها و مرغداری های اطراف اتوبان حد فاصل فرودگاه امام خمینی(ره) تا عوارضی تهران ـ قم و میزان انتشار بوی نامطبوع و مشمئزکننده از سوی این مراکز پرداختند.
مشاور معاون اجرایی رئیس جمهوری در نشستی که به همین منظور برگزار شد گفت: رفع آلایندگی از جمله مراکز تولید کننده بوی نامطبوع مدنظر بوده و باید تلاش شود تا با شناسایی این مراکز بوی های نامطبوعی که در سطح منطقه منتشر می شود کنترل شود.
محسن بهرامی گفت: بوی نامطبوع منتشر شده در مسیر حرکت مهمانان خارجی که از فرودگاه امام خمینی(ره) به سمت تهران بزرگ حرکت می کنند باعث ایجاد ذهنیت منفی در آنان نسبت به کشور در بدو ورود شده و در شان جمهوری اسلامی نیست.
وی با بیان اینکه بوی نامطبوع معمولا در همه ساعات شبانه روز در فصول مختلف سال کم و بیش وجود دارد افزود: باید با جدیت منشا این بوها شناسایی شده و نسبت به رفع آن اقدام شود.
فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در این نشست گفت: رئیس جمهوری تاکید ویژه ای برای رفع بوی نامطبوع منطقه کهریزک و حوالی فرودگاه امام خمینی(ره) دارند و بدین منظور جلساتی برگزار شد و مقرر شده است که این مشکل در مدت مشخصی رفع شود.
هدایت الله جمالی پور با بیان اینکه شهرداری تهران برای کمتر شدن بوی ناشی از ذخیره شدن و فراوری زباله های تهران بزرگ و اطراف تلاش زیادی کرده است افزود: به رغم تلاش شهرداری هنوز بوی نامطبوع ساکنان منطقه کهریزک را آزار می دهد.
وی گفت: این بو در مسیر حرکت فرودگاه امام خمینی(ره) باعث ایجاد مشکلاتی شده است ضمن اینکه بر بهداشت و روان مردم منطقه نیز تاثیر نامطلوبی گذاشته است.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران نیز در این نشست با بیان اینکه مجموعه دفع و فراوری زباله آراد کوه در سالهای اخیر دچار تحولات مطلوب چشمگیری شده است افزود: روزانه ۷ هزار و ۵۰۰ تن زباله در خطوط پردازش این مرکز قرار می گیرد.
حسین جعفری گفت: با اقدامی جهادی و استفاده از تکنولوژی روز دنیا دریاچه شیرآبه که وسعتی ۱۸ هکتاری و سابقه ای ۴۰ ساله داشت خشک شد و مقرر است در آن درخت کاشته شود.
وی ادامه داد: تصفیه خانه فاضلاب در این مرکز با همکاری علمی دانشگاه تهران ایجاد شده است ضمن اینکه سایت هوادهی با وسعت ۴۰ هکتار حجم شیرآبه های ناشی از زباله ها به صفر نزدیک می شود.
جعفری با بیان اینکه این مرکز تلاش می کند تا به محیط زیست لطمه نزده و آبهای زیرزمینی آسیب نبینند افزود: مرکز زباله سوزی آراد کوه با تکنولوژی روز دنیا فعال بوده و روزانه در آن ۲۰۰ تن زباله سوخته و از آن ساعتی ۳ مگاوات برق تولید می شود.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.