آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

موانع تولید با اصلاح قوانین نادرست رفع می شود

به گزارش راگانیوز به نقل از  روابط عمومی فرمانداری ری، هدایت الله جمالی پور فرماندار شهرستان ری در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان ری که با حضور صاحبان شرکت‌های صنعتی در شهرک صنعتی شمس‌آباد برگزار شد، گفت: اگر نگاه درستی به مشکلات نداشته باشیم خطرات جدی برای ما ایجاد می شود.
وی افزود: تعریف صحیحی از صنایع ارائه نمی‌شود و این مدلی که کار می کنیم هدردادن منابع است که هیچ بازدهی ندارد و به اشتغال و تولید هیچ کمکی نمی‌کند.
جمالی پور با بیان این‌که موانع تولید یک مسئله جدی در کشور است، گفت: قوانین باید طوری باشد که مشکلات را برطرف کند و رفع موانع تولید باید به سرعت انجام شود.
برخی از قوانین غلط، باعث بروز مشکلات می شوند
وی ابراز کرد: امروز با انبوهی از قوانین مواجه هستیم که مشکل درست می کنند و لذا باید با همکاری همدیگر یک زنجیره درست کنیم که مشکلات را حل کنند.
فرماندار شهرستان ری درخصوص اعتراض برخی از تولیدکنندگان به بحث مالیات، تصریح کرد: مالیات ندادن، ضد رفاه و توسعه کشور است و لذا سعی نکنیم از دادن مالیات فرار کنیم چون به ضرر خودمان خواهد بود.
جمالی پور با بیان اینکه بدون برنامه مالیات گرفتن غلط است، ادامه داد: لازم است دولت و مجلس در این زمینه تعامل بیشتری داشته باشند و سامانه آنلاینی ایجاد شود تا همه بصورت شفاف وضعیت مالیات خود را مشاهده کنند.
وی با اشاره به مشکل قطعی روزانه آب در این شهرک، اظهار داشت: موضوع آب وظیفه دولت است و قطعا باید حل شود. جلسات مختلفی در این زمینه تشکیل شده و منابعی برای این منظور اختصاص داده شده است و اگر در این منطقه کمبود آب داشته باشیم باید از منابع دیگر تامین شود.
فرماندار شهرستان ری گفت: حیات صنایع استان و کشور به این مجموعه بستگی دارد و درواقع شریان حیات صنعتی کشور در این شهرک قرار گرفته است و ما وظیفه داریم آب این شهرک را که برای تولید و اشتغال سرمایه گذاری شده است، تامین کنیم.
قابل پذیرش نیست که ۹۰۰شرکت صنعتی تلفن ثابت نداشته باشند
جمالی پور با ابراز تاسف از مشکلات مخابراتی شهرک، اظهار داشت: قابل پذیرش نیست که ۹۰۰شرکت صنعتی تلفن ثابت نداشته باشند و حتما باید جلسه فوق العاده ای برای حل این مسئله تشکیل شود. در عصری که فناوری و ارتباطات پیشرفت های قابل ملاحظه ای دارد این گونه مشکلات باعث تاسف است.
وی ادامه داد: همه مشکلات با تعاون و همکاری حل می شود و همه باید با هم تعامل داشته باشیم نه اینکه منتظر بمانیم دولت همه مشکلات را حل کند چرا که وضعیت دولت نیز بهتر از صنعتگران نیست.
فرماندار شهرستان ری با بیان اینکه اختلافات داخلی و طرح مسائل حاشیه‌ای دولت را از رسیدگی به مشکلات اصلی بازمی‌دارد، گفت: هنوز برخی باور ندارند که برجام برای کشور یک افق ملی ایجاد کرده است و بر قرارداد توتال انتقاد می‌کنند.
جمالی پور افزود: موانع و درگیری و رفتارهایی که با دولت می شود و با وضعیتی که ایجاد می‌کنند، انگیزه کار از بین می رود. دولت باید وقت خود را صرف توسعه صنعتی بکند ولی با بی‌اعتمادی، وقت دولت صرف کارهای بی‌اساس می‌شود.
وی بیان کرد: من شهادت می‌دهم که همه شما صنعتگران از زندگی و جان خود گذشته‌اید و برای توسعه و آینده کشور و به عشق توسعه و رفاه مردم سرمایه گذاری کرده‌اید و لذا سعی خواهیم کرد خدمتگذار خوبی برای شما باشیم و با تعامل و همکاری و با ظرفیت نمایندگان مشکلات را حل کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.