آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

موکب حضرت عبدالعظیم در کربلا تا دو روز دیگر پذیرای زائران است

 به گزارش راگانیوز ،  حسن حیدری عضو هیات امنای موکب حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) از خدمت رسانی به زائران تا دو روز بعد از اربعین خبر داد.

حیدری گفت: برای سومین سال متوالی در موکب حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) خادم زائران اربعین حسینی هستیم و روزانه حدود ۵۰۰۰ نفر در این موکب اسکان و پذیرایی می شوند.

وی با ابراز رضایت از وضعیت خدمات رسانی به زائرین افزود: از اقدامات خوب صورت گرفته در این موکب، برنامه های فرهنگی از قبیل برگزاری مراسم نماز جماعت، تعزیه خوانی، زیارت عاشورا، مداحی و سینه زنی، توزیع زیارت اربعین و جزء ۳۰ قرآن، سخنرانی مذهبی و پرده خوانی نهضت عاشورا به صورت ویدیو پروژکتور است.

حیدری با بیان اینکه موکب حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در شارع شهدا واقع شده و با باب رأس الحسین ۵۰۰متر فاصله دارد، تصریح کرد: در مجموع ۶ تریلی محموله کمک های مردمی شهرستان ری از سمت مهران وارد کربلا شدند و در کنار پذیرایی، خدماتی مانند خیاطی، عکاسی، آرایشگری و واکس صلواتی به زائران ارائه می شود.

وی با بیان اینکه موکب حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) به صورت هیئت امنایی اداره می شود، ابراز داشت: در این موکب که به همت بسیجیان پایگاه سیدالشهدا(ع) حوزه ۳۵۷ حضرت ولیعصر(عج) ناحیه ری برپا شده، ۹ نفر عضو هیئت امنا هستند و یک نفر به عنوان مدیر اجرایی، مدیریت میدانی کار را به عهده دارد.

عضو هیات امنای موکب حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) ادامه داد: سه سال پیش با برپایی این موکب در ایران و در مرز مهران استارت آن زده شد و پس از آن با تلاش و توانمندی های خود و اخذ مجوز از سازمان عتبات وارد زمین کربلا شدیم و در مدت سه سال همه ساله با امکانات و تجهیزات مناسب به زائران خدمات رسانی می کنیم.

حیدری بیان کرد: در مرحله اول بحث اسکان و پذیرایی از زائران موکب را داریم یعنی کسانی(اعم از مرد و زن) که چندماه قبل در موکب ما ثبت نام کرده و گزینش شده اند که هرکدام به مدت ۷۲ ساعت در موکب استقرار دارند و اسکان و پذیرایی می شوند و مازاد پخت بین سایر زائران توزیع می شود.

وی درخصوص خادمان این موکب اظهار داشت: ثبت نام خادمان از چند ماه پیش در حوزه سیج ۳۵۷ انجام گرفته و کمیته های تخصصی پشتیبانی، فنی، آشپزخانه، داربست و نانوایی تشکیل شده و مسئولین انتخاب شده برای هر کمیته نسبت به عوامل زیرمجموعه خود اقدام کرده و آموزشهای لازم دیده شده است.

حیدری ادامه داد: آشپزخانه و نانوایی کاملا مجهز است و در دو نوبت نان بربری و لواش پخت می شود و همچنین آبدارخانه از ۶صبح تا ۱۲شب دائم در حال توزیع آب، چای و شربت به زائران است.

افتاب ری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.