آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مینی بوس های «باقرشهر-مترو شاهد» روزانه ۶۰۰۰ مسافر را جابجا می کنند/کرایه مینی بوس ها در آستانه افزایش

به گزارش راگانیوز ، احسان فراهانی با بیان اینکه طبق آخرین آمار بیش از ۶۰۰۰ نفر مسافر روزانه از مینی بوس های «باقرشهر-متروشاهد» استفاده می کنند، اظهار داشت: در صورت موافقت شورای شهر، نرخ کرایه ها ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

DSC_0699

مهندس احسان فراهانی مسئول حمل و نقل و ترافیک شهرداری باقرشهر در گفتگو با خبرنگار باقرشهرنیوز، با اعلام این خبر اظهار داشت: افزایش نرخ کرایه ها در حوزه وظایف شورای هر شهری است و شورای اسلامی باقرشهر نیز می تواند در خصوص افزایش کرایه حمل و نقل عمومی شهر باقرشهر که زیر نظر شهرداری اداره می شود، تصمیم گیری نماید.

وی افزود: خطوط تاکسی و اتوبوس باقرشهر زیر نظر تهران اداره می شود و اگر افزایش نرخ کرایه ای از تهران ابلاغ شود، اجرایی کرده و نرخ کرایه هایشان را افزایش می دهند.

وی ادامه داد: خطی که زیر نظر شهرداری باقرشهر مشغول فعالیت است و بسیار هم مورد استقبال مردم قرار گرفته، خط مینی بوس « باقرشهر-مترو شاهد» است که طبق آخرین آمار روزانه بیش از ۶۰۰۰ مسافر را جابجا می کند.

فراهانی خاطرنشان کرد: نزدیک به ۳ سال است که نرخ کرایه این خط  که ۵۰۰ تومان است را ثابت نگه داشته ایم و به جرات می توان گفت در هیچ منطقه تهران نمی توان خطی را پیدا کرد که چنین مسافت طولانی ای را با این کرایه طی کند.

وی تصریح کرد: این مینی بوس ها از انتهای باقرشهر حرکت کرده و پس از عبور از باقرشهر و کوی ارغوان، مسافران را به مترو شاهد می رسانند.

مسئول حمل و نقل و ترافیک شهرداری باقرشهر اظهار داشت: باقرشهر از جنوبی ترین نقاط استان تهران به حساب می آید و با توجه به اینکه اکثر جمعیت آن از قشر کارگر و ضعیف جامعه تشکیل شده است، نمی توان باقرشهر را با شهر تهران مقایسه کرد و ما نیز سعی داشته ایم که همیشه رفاه حال مردم را در نظر گرفته و کمک رسان آن ها باشیم.

وی در خصوص افزایش نرخ کرایه های خط «باقرشهر-مترو شاهد» گفت: برای سال جدید لایحه ای به شورای شهر ارسال شده که بعد از سه سال، ۲۰ درصد قیمت کرایه ها را افزایش دهیم؛ یعنی اگر این لایحه با موافقت شورا و کمیته انطباق همراه شد، قیمت کرایه ها از ۵۰۰ تومان به ۶۰۰ تومان افزایش خواهد یافت.

فراهانی در پایان به مساله و معضل اساسی این روزهای ترافیک و حمل و نقل باقرشهر اشاره داشت و خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که مدت هاست در حال بررسی آن هستیم، ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در منطقه شهری باقرشهر است که در صورت اجرایی شدن آن، موفقیت بزرگی در حوزه حمل و نقل شهری خواهد بود.

وی تصریح کرد: تردد خودروهای سنگین در شهر و ایجاد ترافیک سنگین در ابتدای خیابان های ۳۰ متری و آیت اله طالقانی از بزرگترین مشکلات ما است که متاسفانه هرچه زمان چراغ های راهنمایی رانندگی ابتدای خیابان های اصلیمان را زیاد و کم می کنیم، بازهم شاهد ترافیک سنگین و نیمه سنگین بخصوص در ایام پایانی هفته هستیم که علت اصلی آن نیز تردد خودروهای سنگین است.

وی افزود: با توجه به احداث کمربندی غربی در باقرشهر امید داریم تا با تکمیل این پروژه بزرگ، از تردد خودروهای سنگین در شهر ممانعت کرده و آن ها را از ابتدای شهر سنگ به سمت کمربندی غربی و نهایتا بلوار علامه عسگری هدایت کنیم که این طرح نیز با رضایت پلیس راهور منطقه همراه بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.