آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

نامزدی پایتخت کتاب ایران به «ری» رسید

به گزارش راگانیوز ؛ در پنجمین دوره این برنامه، ۱۷۲ شهر از تمامی استان‌‌های کشور موفق به ارسال آثار خود به دبیرخانه مرکزی این جشنواره شدند. داوری این دوره در سه مرحله صورت گرفت و ۳۵ شهر به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و در آخر هئیت داوران نیز ٢٠ شهر را به عنوان شهرهای راه یافته به مرحله نهایی این دوره از برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران انتخاب کرد.

 رویداد انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران با هدف کمک به توسعه پایدار فرهنگی و اجتماع‌محور شهرها، انسجام‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی در شهرها با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی، کشف، جذب، ساماندهی و بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های محلی و بومی برای ترویج کتاب‌خوانی و تقویت برنامه‌ریزی و نگاه به آینده برگزار می‌شود.

این عنوان به شهری اعطا می‌شود که از نظر هیات داوران بهترین و موثرترین برنامه را برای ترویج کتاب‌خوانی ارائه کرده و تضمین‌های لازم را برای اجرای آن داده باشد. شهر منتخب علاوه بر دریافت لوح تقدیر از مقامات عالی‌رتبه کشوری، مجموعه‌ای از تسهیلات، اعتبارات و منابع فرهنگی را دریافت خواهد کرد.

در شهرستان ری، طرح یادشده با هماهنگی و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری، شهرداری، نهاد کتابخانه‌های عمومی، بخشداری‌‌ها و دهیاری‌ها اجرا می‌شود.

گفتنی است، شهرستان ری برای چهارمین سال پیاپی به دلیل انجام فعالیت‌های ترویجی و توسعه‌ای در امر کتابخوانی، از جمله ثبت ۶٧۶ باشگاه کتابخوانی با ظرفیت هشت هزار و ٧۴٠ نفر به عنوان تنها شهر پیشتاز در این بخش، نامزد کسب عنوان پایتخت کتاب ایران می‌شود.

در چهار دوره گذشته اجرای این طرح، شهرهای اهواز، نیشابور، بوشهر و کاشان به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شده بودند.

مراسم اختتامیه انتخاب و معرفی پنجمین پایتخت کتاب ایران با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و تعدادی از مسوولین کشوری و اهالی قلم و فرهنگ روز ۴ اسفند ۱۳۹۷ در سالن همایش‌های بین المللی کتابخانه ملی ایران برگزار خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.