آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

نام نویسی و استقرار گروه‌های نمایشی شهرستان ری

به گزارش راگانیوز به نقل از  روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، متقاضیان دریافت پروانه فعالیت نمایشی می توانند با مراجعه بە پایگاه اینترنتی مذکور، نسبت بە ثبت اولیه گروه خود اقدام کنند.

آیین‌نامه جدید تاسیس و ثبت گروه های نمایش پس از نشست های متعدد کارشناسی طی چند ماه گذشته و آسیب شناسی دوره های پیشین با رویکرد آسان سازی و سرعت بخشی روند صدور پروانه فعالیت با توجه به درخواست گروه های نمایش صورت می گیرد.

از آنجاییکه شکل گیری اولیه گروه های نمایش معمولاً خود جوش و براساس روابط دوستانه و آشنایی قبلی و نوعی همدلی و همفکری اختیاری و داوطلبانه است، حیات این گروه ها در حال حاضر چون بر مبنای خود جوش و غیر رسمی استوار است، آسیب پذیر ، کوتاه مدت و در حد تولید و اجرای یک یا دو اثر نمایشی است.

از سوی دیگر تجربه های موفق تئاتری نشان می دهد که انسجام، موفقیت و توسعه  فعالیت های تئاتری تا حد زیادی بستگی به ثبات و استمرار فعالیت گروه­ها دارد که در این میان فضای کالبدی اجرای نمایش به منظور شناسایی گروه­های نمایش و تولید و اجرای عمومی آثار، نقشی حیاتی در تداوم فعالیت های نمایشی در کشور دارد.

براین اساسآئین نامه تأسیس و ثبت گروه های نمایش به استناد اصول سیاست فرهنگی کشور و بند ٤ ماده ١ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز ماده (٢) سیاست های هنرهای نمایشی مصوب جلسه ٤٥٧ مورخ ١٣٨٧/١١/٢٦ شورای عالی انقلاب فرهنگی و با هدف همگانی شدن و گسترش و ارتقای فعالیت های نمایشی تنظیم و ابلاغ شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.