آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

نان بی کیفیت مهمان سفره های مردم بخش کهریزک

به گزارش راگانیوز ؛ نان و انواع آن یکی از اصلی ترین و مهمترین محصولات غذایی ایرانیان است که با توجه به قوت غالب مردم ایران ، همواره به صورت روزانه این محصول تهیه و مصرف می شود .

از آنجایی که طبق آمار موجود ؛ مردم در کشور حدود 320 گرم در روز و معادل 117 کیلوگرم در سال نان مصرف می کنند لذا انتظار می رود این محصول با توجه به تقاضای زیاد با بهترین کیفیت عرضه شود که متاسفانه اینگونه نیست .

در سال های اخیر ما شاهد افزایش قیمت نان در کشور بوده ایم و این افزایش قیمت در حالی رخ داده است که هیچ گونه کیفیتی به نان های موجود در نانوایی ها اضافه نشده و حتی از اندازه آن نیز کاسته شده است .

مردم بخش کهریزک نیز از این قاعده مستثنی نیستند و همواره نان بی کیفیت و به دور از نظارت مسئولین تهیه می کنند و بر سر سفره های خود می گذارند که بخش اعظمی از این نان ها تبدیل به ضایعات می شود .

با کمی گشت و گذار در نانوایی های سطح شهر کهریزک ، باقرشهر و روستاهای اطراف متوجه نارضایتی و گلایه شهروندان که از وضع موجود نانوایی ها و نان هایی که به شدت بی کیفیت بوده و معمولا سوخته ، خمیر و بلافاصله پس از خرید کیفیت خود را از دست می دهند خواهیم شد  ، اما از آنجایی که در این خطه مهاجرین  بسیاری ساکن هستند و همواره نسبت به خرید نان های بی کیفیت اقدام می نمایند و مشتری ثابت این نانوایی ها هستند لذا مردم این خطه نمی توانند صدای اعتراض خود را به گوش مسئولین شهر برسانند و مجبورند با شرایط موجود و نان های بی کیفیت زندگی خود را سپری کنند .

با توجه به اینکه اضافه کردن جوش شیرین به خمیر نان یکی از مواردی است که چندین سال است به نانوایان گوشزد شده است اما ما هنوز شاهد جوش شیرین و نمک فراوان در نان ها هستیم که همین امر می تواند سلامتی مردم را تهدید کند و از آنجایی که این خطه جزو مناطق محروم جنوب تهران به حساب می آید و مردم با توجه به درآمد کم و بضاعت خویش قدرت خرید بالایی ندارند بنابراین نان از غذاهای اصلی مردم به حساب می آید که چندین روز می توانند از آن مصرف نمایند که با افت کیفیت نان ها پس از خرید این مساله به یکی از مشکلات اصلی مردم تبدیل شده است .

لذا مسئولین شهر باید با نظارت دقیق و قوی برکار نانوایان و بازرسی محل پخت نان و تهیه آرد و خمیر مطلوب درصدد رفع این مشکل اساسی برای شهروندان برآیند چرا که مردم انتظار دارند با توجه به افزایش قیمت نا ، کیفیت مطلوب تری از این محص.ل غذایی دریافت نمایند .

امیدواریم صدای اعتراض مردمان این خطه در خصوص طبیعی ترین حق شهروندی شان به گوش مسئولین ذیربط برسد .

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.