آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

نخستین شب مراسم مسلمیه در آستان حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد

خبرگزاری فارس: نخستین شب مراسم مسلمیه در آستان حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد

به گزارش راگانیوز ، جمعه شب مراسم عزاداری ایام مسلمیه و شب شهادت حضرت امام محمد باقر علیه‌السلام با حضور جمع کثیری از عزاداران در قالب دسته جات عزاداری هیئات مذهبی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد.

همزمان با شهادت حضرت امام محمد باقر(ع) و فرا رسیدن ایام شهادت حضرت مسلم ابن عقیل(ع)، با حضور هیئت‌های عزاداری نسیم محرم در بارگاه ملکوتی حضرت سیدالکریم(ع) وزیدن گرفت.

دسته‌های سینه‌زن همچنین در صحن‌های حرم مطهر و نیز مسجد جامع و مصلای بزرگ ری، تجمع کرده و مراسم باشکوهی را به یاد نخستین شهید واقعه کربلای حسینی برپا کردند.

بنا به سنتی قدیمی، جمعی از هیئات شهر تهران و شهرری، در ایام شهادت حضرت مسلم ابن عقیل علیه‌السلام ، فرستاده امام حسین علیه‌السلام به شهر کوفه، به مدت سه شب در قالب دسته‌های عزادار به حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) مشرف شده و به اقامه عزا می‌پردازند.

به گزارش فارس، در این سه شب دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی در صحن‌های آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) تجمع کرده و مراسم با شکوهی را به یاد نخستین شهید واقعه جانسوز کربلای حسینی بر پا می‌کنند.

آستان ملک پاسبان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در آستانه فرا رسیدن ایام مسلمیه با انجام تمهیدات لازم برای برگزاری این مراسم در حرم مطهر و همچنین تجهیز دفاتر خدمات زائر و دارالشفاء کوثر در این شب‌ها، آمادگی لازم را برای حضور هیئت‌های عزادار فراهم آورده است.

این مراسم معنوی از امشب 18 شهریورماه تا شنبه 20 شهریورماه پس از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

حضرت مسلم بن عقیل سرباز فداکار راه حق، سفیر نهضت حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام و فرستاده فرزند رسول خدا صلی‌الله علیه و آله و سلم در نهم ذی‌الحجه سال 60 هجری پس از نبردی جوانمردانه و نابرابر به دستور عبیدالله ابن زیاد حاکم ستمگر کوفه به شهادت رسید و اولین جان نثار حماسه تاریخ‌ساز و جاویدان عاشورا شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.