آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

نخستین کانون علمی نجوم در مجتمع علوم و فنون شهرری برپا شد

راگا نیوز: مدیر مجتمع علوم و فنون شهرری بیان داشت: نخستین کانون علمی نجوم شهرری به همت کانون علمی پژوهشگران جوان با هدف ایجاد کانون نجوم و آشنایی علاقه مندان با این دانش کهن در مجتمع علوم و فنون در حال فعالیت است.
 نخستین کانون علمی نجوم در مجتمع علوم و فنون شهرری برپا شد

سعید امینی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: علم نجوم، علم مطالعه حرکات، ساختمان، سرگذشت، سرنوشت و مواضع اجرام آسمانی است؛ این علم، علم پر هزینه ای نیست و مطالعه در این حوزه نیازی به خرید تلسکوپ ندارد، چراکه تمام تصاویری که شما در این حوزه برای مطالعه نیاز دارید، به وسیله تلسکوپ هابل تصویربرداری می شود و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

وی در خصوص فعالیتهای کانون علمی نجوم شهرری بیان داشت: کانون علمی پژوهشگران جوان از سال 89 فعالیت خود را به طور رسمی با مجوز از سازمان فرهنگی هنری در هفت زمینه آغاز کرده است، این کانون در زمینه زیست، فیزیک، شیمی، نجوم، آیتی، رباتیک و هنر  فعالیتهای مختلفی را با حضور علاقه مندان به این علم انجام داده است.

وی ادامه داد: این کانون در زمینه نجوم و زیست فعالیتهای بیشتری را انجام داده و از جمله این فعالیتها می توان به برگزاری سه همایش و پنج مقاله در بحث زیست فناوری اشاره کرد.

مدیر مجتمع علوم و فنون شهرری تصریح کرد: سه همایش نجوم، کارگاه های نجوم، بازدیدهای علمی مختلف از مراکز علمی و رصدخانه ها در زمینه نجوم در این کانون برگزار شده است که این کانون در راستای پیدا کردن استعداد و پرورش استعداد در چار چوب قوانین فعالیت می کند.

اقدامات فرهنگی کانون علمی نجوم شهرری

وی در خصوص کارهای فرهنگی این کانون گفت: همایش فرزند آفتاب، بابا انار دارد و سوگ هشتم از جمله فعالیتهای فرهنگی این کانون در سالهای پیایی بوده است و تکریم مقام معلم نیز از جمله برنامه های فرهنگی این کانونهاست که هر ساله بخشی از معلمان که نمونه محله ای و منطقه ای هستند، تجلیل می شوند.

امینی با اشاره به فعالیتهای فرهنگی اضافه کرد: جزوه ها و کتابچه هایی را با عنوان شش مرحله تا پژوهش برای بهره مندی علاقه مندان آماده کرده ایم  که برای تهیه این جزوه ها از چهار کتاب معتبر دنیا استفاده شده است.

وی با اشاره به برنامه های اجرایی این کانون عنوان داشت: فعالیتهای علمی و فرهنگی “آیا می دانید؟” به صورت کاغذهای رنگی در 50 مغازه میوه فروشی و خواروبار فروشی در سطح محله 13 آبان و 24 متری شهرری ارائه می شود و مردم در حین خرید کالا از این اطلاعات بهره مند شده و می توانند خریدهای مفیدی داشته باشند.

مدیر مجتمع علوم و فنون شهرری ادامه داد: همچنین این کانون در نظر دارد برگه های “آیا می دانید؟” را در مطب پزشکان و مرکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی نیز گسترش دهند.

وی با اشاره به گروه نجوم یادآور شد: در این گروه بحث بازدید بسیار اهمیت دارد و این گروه به دو بخش تئوری و میدانی تقسیم می شوند و هر کدام فعالیتهای جداگانه ای را انجام می دهند.

همایش “سرطان” در کانون علمی نجوم شهرری برگزار می شود

امینی در خصوص دیگر همایشهای نجوم اضافه کرد: همایش سرطان با کمک مؤسسه خیریه محک و مرکز تحقیقاتی سرطان شهید بهشتی از دیگر فعالیتهای این کانون است که در شهریور ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی در خصوص هفته پژوهش عنوان کرد: در هفته پژوهش که در آذر ماه قرار دارد از محصولات کانون واحد آفرینش در پنج زمینه تولید محصول می کنیم که شامل مقالات، سخت افزاری، نرم افزاری، لوح فشرده(مستندات علمی و فرهنگی) و برنامه های تولیدی در بحث تحقیقی است.

مدیر مجتمع علوم و فنون شهرری  در زمینه فیزیک بیان کرد: در این زمینه کارهای تحقیقاتی انجام می شود و یک یخچال خورشیدی نمونه در این زمینه علاقه مندان به این علم ساخته اند، این کانون در زمینه شیمی نیز با استفاده از ابزارهای محترقه وسایل آتش بازی را درست کرده و در مراسم از این مواد استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه کوچک ترین عضو این کانون پنج ساله در زمینه نجوم فعالیت دارد و بزرگترین آنها 63 ساله که  در زمینه کارهای اداری فعالیت می کند، گفت: علاقه مندان برای شرکت در این کانون می توانند به مجتمع علوم و فنون واقع در شهرک 13 آبان شهرری جنب مسجد امام رضا(ع) مراجعه کرده و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن  55523949 تماس بگیرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.