آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

نسل دوم و سوم انقلاب به مراتب از نسل اول انقلابی‌تر هستند

به گزارش راگانیوز ،  حجت الاسلام و المسلمین سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته که در مصلی بزرگ حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی، گفت: همنشینی با افراد در خلق و خوی انسان بسیار تاثیر دارد، همواره سعی کنید با افراد نیک سرشت و خوش رفتار همنشین باشید.

وی با بیان اینکه امام جواد(ع) در سن هفت سالگی به امامت رسید، افزود: امام جواد(ع) جوانی ۲۵ساله بود که شاگردان زیادی تربیت کرد و هرکدام از شاگردانش شخصیت بزرگی شدند.

امام جمعه شهرری با اشاره به اینکه در آستانه روز جهانی مسجد قرار داریم، گفت: ۴۸سال قبل صهیونیست ها مسجدالقصی را به آتش کشیدند و برای اینکه این جنایت صهیونیست ها فراموش نشود، این روز به نام روز جهانی مسجد نامگذاری شده است.

شاهچراغی ادامه داد: جمهوری اسلامی این جنایت صهیونیست ها را فراموش نمی کند و هرساله در این روز مراسم های متعددی در ایران برگزار می شود تا مردم هیچ وقت فلسطین و قبله اول مسلمانان را فراموش نکنند.

وی با بیان اینکه مسجد در نظام اسلامی و حکومت دینی پایگاه بسیاری از امور است، تصریح کرد: مسجد مرکز تهذیب نفس، وحدت و تعلیم و تربیت است.

امام جمعه شهرری با تاکید بر اینکه مسجد مرکز سیاست نیز می باشد، ادامه داد: سیاست عین دیانت است، مساجد باید مرکز فعالیت های دینی و سیاسی باشند. چنانکه همه برنامه های پیامبر(ص) در مسجد بود.

شاهچراغی با بیان اینکه اول ماه ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) است، گفت: این روز به نام روز ازدواج نامگذاری شده است و خانواده ها توجه کنند که بهترین الگوی زندگی اسلامی این دو معصوم هستند.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) به ازدواج آسان تاکید داشتند، اظهار کرد: جامعه اصلاح نخواهد شد مگر اینکه ازدواج به یک امر ساده و عادی تبدیل شود و این کار هم وظیفه دولت اسن و هم وظیفه خانواده ها.

امام جمعه شهرری ادامه داد: دولت با پرداخت وام ها و فراهم کردن تسهیلات برای جوانان و خانواده ها نیز با عدم سختگیری و فراهم کردن شرایط ازدواج برای جوانان نسبت به این امر تلاش مضاعف کنند.

شاهچراغی اذعان داشت: ثروتمندان و سرمایه داران نیز می توانند در فراهم کردن شرایط ازدواج کمک نمایند چرا که زمینه سازی برای ازدواج جوانان به مراتب از مسجدسازی و حسینیه سازی بهتر است و ثواب بیشتری دارد.

امام جمعه شهرری در خصوص شهادت مظلومانه شهید حججی در غربت گفت: هفته گذشته همه دلها شکسته شد و اشکها جاری شد. مگر این جوان چه کرده بود؟

وی بیان کرد: شهید محسن حججی چهل شب چهارشنبه از اصفهان به جمکران می آمد و از حضرت حجت می خواست که به فیض شهادت نائل شود و در نهایت به آرزوی خود دست یافت.

شاهچراغی با بیان اینکه این جوان عاشورا را زنده کرد، ابراز کرد: نسل دوم و سوم انقلاب به مراتب از نسل اول انقلابی تر هستند و همه باور کردند که واقعه کربلا و عاشورا تخیل نیست.

وی اظهار داشت: آمریکا هرگز برای مقابله با داعش حتی یک قدم برنداشته است و به امید خدا خودمان از داعش انتقام می گیریم.

 

افتاب ری

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.