آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

نشست ستاد بحران شهرستان ری برگزار شد

به گزارش راگانیوز به نقل از  روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، مدیرکل بحران استان تهران در این مراسم با بیان اینکه کوچکترین اتفاق در مجموعه شرکت های اقماری پالایشگاه تهران به نام این پالایشگاه در افکار عمومی داخلی و بین الملل ثبت می شود گفت: همانگونه در آتش سوزی مخزن ۲ میلیون متر مکعبی شرکت خطوط لوله و مخابرات مشاهده شد افکار عمومی داخل و خارج در این حادثه متوجه پالایشگاه تهران بود.
هادی رحمتی به نگاه ایمنی محور افکار عمومی به مجموعه پالایشگاهی اشاره کرد و اظهار داشت: افکار عمومی بحث ایمنی و اطفاء حریق را در پالایشگاه ها بسیار دقیق و بالا می دانند و اگر مسئولان شرکت های اقماری پالایشگاه در این امر کوتاهی کنند باید در برابر افکار عمومی داخل و خارج جوابگو باشند.
وی بحث ایمنی شرکت های اقماری پالایشگاه را متوجه خود این شرکت ها دانست و تاکید کرد: این شرکت ها وابسته به پالایشگاه تهران باید مباحثی مانند پدافند غیرعامل، حملات سایبری، محافظت از مخازن آمونیاک و تجهیزات اطفاء حریق از جمله کامیون های فوم پاش و آتش نشانی را جدی بگیرند و در اسرع وقت تامین نمایند.
رحمتی گفت: شرکت های اقماری پالایشگاه تهران سریعا باید نقشه، سایت پلان، تعداد مخازن و موقعیت مخازن خود را به فرمانداری شهرستان ری جهت ارائه در شورای تامین استان تهران اعلام کنند.
مدیر عامل پالایشگاه نفت تهران نیز در این نشست گفت: پالایشگاه تهران در ۵ دقیقه اول از ابتدای آتش سوزی به محل تلمبه خانه آتش گرفته رسیدند و جز خنک کردن منبع برای کم کردن شدت آتش سوزی عملا امکان کاری وجود نداشت.
ناصر بابایی با اشاره به اینکه آتش سوزی در محدوده پالایشگاه تهران نبود بلکه متعلق به شرکت خطوط لوله و مخابرات اتفاق افتاد افزود: شرکت پالایشگاه نفت تهران در سالهای گذشته شرکت های اقماری خود از جمله پخش فراورده های نفتی، خطوط لوله و مخابرات، نفت ایرانول، روغن سازی ایرانول، پاسارگاد و بهران را به بخش خصوصی واگذار کرده است.
وی ادامه داد: پالایشگاه تهران در مرحله اول نمی تواند خدمات ویژه اطفا حریق به شرکت های اقماری خصوصی اطراف خود ارائه دهد اما در مرحله دوم و در صورت گسترش حریق و نیاز به حمایت سایر ایستگاه ها آغاز به کمک می کند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.