آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

نشست کمیته مناسب سازی اماکن و معابر عمومی ری

به گزارش راگانیوز ؛  سید محمد رحیم فاضلی نژاد، رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری،ضمن ارائه عملکرد خدمات بهزیستی در راستای مناسب سازی در شهرری  در این جلسه با اشاره به اینکه شهر نباید خودش را بی نیاز از مناسب سازی ببیند، خاطرنشان کرد: نگاه ما به بحث مناسب سازی معابر نباید محدود به معلولان شود، بلکه معابر و گذرگاه های شهر باید بدون مانع طراحی و ساخته شود چرا که علاوه بر معلولان، شهروندان عادی نیز در گذر عمر و در مقطع سالمندی نیاز به محیطی بدون عوارض و مانع دارند تا بتوانند بدون نگرانی و زحمت در سطح شهر تردد کنند.
در ادامه این جلسه هر یک از نمایندگان شهرداران، بخشداران، سازمان نظام مهندسی و بنیاد مسکن، گزارشی از اقدامات و روند اجرای برنامه های مناسب سازی معابر ارائه و مشکلات و معضلات پیش رو برای رفع موانع مناسب سازی معابر را مطرح کردند.
طورانی، نماینده فرماندار ری نیز در این جلسه بر مناسب سازی مکان های تردد معلولان در مراکز عمومی از جمله بانک ها، خودپردازها، ایستگاه های اتوبوس، دفاتر پیشخوان، فروشگاه های بزرگ و … تاکید کرد و گفت: شهرداری منطقه 20 اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است که ضرورت دارد سایر دستگاه ها از تجربیات شهرداری منطقه 20 استفاده کنند. وی همچنین به پل فلزی مقابل اداره بهزیستی اشاره کرد و گفت: بحث مکانیزه کردن این پل از سال 94 مطرح شده و ضرورت دارد که شهرداری منطقه 20 نسبت به مکانیزه کردن این پل تعجیل نماید.
نماینده شهرداری باقر شهر هم اظهار داشت: 80 درصد معابر و پیاده رو های این بخش مناسب سازی شده و بقیه معابر در محدوده بافت فرسوده قرار دارند که درصدد هستیم با تخصیص اعتبار، 20 درصد بقیه را اصلاح کنیم.
در ادامه این نشست، نماینده شهرداری منطقه 20 از اختصاص 200 میلیون تومان اعتبار در سال 95 برای بهسازی و مناسب سازی معابر منطقه خبر داد و گفت: به همین میزان بودجه نیز در سال جاری برای مناسب سازی معابر منطقه 20 اختصاص یافته است. وی افزود: از 227 ایستگاه اتوبوس در شهرری، 167 ایستگاه مناسب سازی شده اما متاسفانه رانندگان اتوبوس ها در جلوی سکو پهلو نمی گیرند و معلولان مجبورند مانند سایر مسافران از پایین سکو سوار شوند که باید نسبت به آموزش و فرهنگ سازی این مهم در بین رانندگان همت گمارده شود.
وی همچنین از مناسب سازی محدوده درب شرقی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به عنوان یک مرکز زیارتی و پر تردد خبر داد و گفت: مناسب سازی عابر بانک، دارالشفاء و سرویس های بهداشتی برای عبور معلولان و سالمندان انجام شده است.
نماینده سازمان نظام مهندسی شهرری نیز در سخنانی اظهار داشت: این سازمان خدمات مربوط به نظام مهندسی به معلولان و جانبازان را به رایگان در اختیار این قشر قرار می دهد.
نادری، نماینده مناسب سازی معابر بنیاد مسکن شهرستان ری هم با اشاره به کاهش ساخت و سازها و به همین نسبت کاهش درآمد شهرداری ها و نیز مبالغ ناچیز اعتباراتی که از محل تملک دارایی در اختیار بنیاد مسکن قرار می گیرد، پیشنهاداتی در ارتباط با مناسب سازی پیاده رو ها و معابر سطح شهر مطرح کرد و اظهار داشت: موارد بسیاری در سطح شهر وجود دارد که ربطی به بودجه ندارد، بسیاری از معابر دارای شیب مناسب نیست و موانع مزاحم شهری بسیاری در سطح معابر وجود دارد که باید در ساخت و سازهای جدید نسب به رفع آنها اقدام لازم صورت بگیرد.
مهدی مجیدی، معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرماندار ری نیز در این نشست با تاکید بر مناسب سازی معابر سطح شهر، خاطرنشان کرد: تمام ما که امروز در ادارات، دستگاه ها و ارگان های مختلف کار می کنیم، بالاخره روزی هم خودمان بازنشست، پیر و سالمند می شویم، بنابر این هر کاری که امروز برای سالمندان و معلولان انجام دهیم، سود آن سال ها بعد به خودمان بر می گردد.
 جلسه مناسب سازی معابر با حضور کارشناسان مناسب سازی شهرداری منطقه 15، باقر شهر و منطقه 20، کارشناسان ترافیک، بودجه و نمایندگان ادارات مسکن و نظام مهندسی شهرستان ری در محل بهزیستی شهرستان ری برگزار شد. صدور هرگونه پایان کار نوسازی یا بهسازی توسط شهرداری ها منوط به تایید کمیته مناسب سازی شهرستان، برگزاری منظم و افزایش تعداد جلسات و در صورت لزوم برگزاری جلسات ویژه، حضور موثر تمامی اعضای اصلی شورای مناسب سازی شهرستان در جلسات، نیازسنجی مناسب سازی در هر بخش و اولویت بندی در خصوص اجرای طرح و برنامه های پیش بینی شده، تسریع و تسهیل در مسائل مرتبط با مناسب سازی به ویژه در خصوص نیازها و ضرورت های معلولین ساکن در آن محدوده و ارائه مستندات و گزارش مربوط به عملکرد هر یک از اعضای شورای مناسب سازی از مصوبات این جلسه بود.
صدا و سیما
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.